Gå til innhold

Feste av cybex solution eller andre beltestoler uten å bruke isofix...

Anbefalte innlegg

... Blir de stolene stående helt løse i baksetet da? Beltet bruker man jo til å feste ungen, og det er vel ikke noen andre festeanordninger?

Så plutselig for meg at det ble veldig løse greier i forhold til de bakovervendte man er vant til som festes i alle bauer og kanter.

Fortsetter under...

Ja, om de ikke er festet med iso fix, står de mer eller mindre løst.

De har jo noen sport til å ha selen i som gjør at de står oppreist og holdes litt på plass, men ikke tilstrekkelig i en kollisjon.

Når barnet sitter i setet er det jo ikke noe farlig, men om du kræajser og narnet ikke er med - og selen ikke er festet heller - så har du et flygende sete i bilen.

Vi har iso fix for å si det sånn...

Den blir ikke stående løs i det heletatt. Da har man ikke festet den riktig. man må passe på å dytte stolen skikkelig ned i setet når man strammer beltene, da sitter den altså.

Cybex solution har fått veldig gode resultater i tester.

Ja, det stemmer..Jeg leste ikke riktig, jeg trodde du mente at setet hang og slang med barnet i:) Og det gjør det jo ikke. Men man kan vel feste setet uansett med belter, selv om barnet ikke sitter i?

Ja jeg skjønner at man må feste setet med bilbelte også når barnet ikke er med for å unngå flygende prosjektiler.

Det var bare tanken på at man bare setter setet inn i bilen, og så -ferdig, som gjorde meg litt undrende. Ikke noe montering av noe slag. Etter de to foregående størrelsene bilstol er man jo vant til at de sitter klistret fast.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...