Gå til innhold

BeSafe izi Kid - hodet faller forover nar sover - montering i baksete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

vi har ett Be Safe izikid bakovervent bilsete - som lover 5 forskjellige liggestillinger. Men naar det monteres i baksetet sitter hun rett opp og det meste vi kan ta bakover er ikke nok for naar hun sovner "detter" hodet fremover, slik at vi maa sitte ved siden av aa holde det oppe.

Er det noen andre som har tilsvarende problemer?

I forsetet virker det ok.

Takk for svar

Skrevet

ja fordi baksetet heller endel så da blir setet stående litt feil i forhold til liggestillinger

Skrevet

har det slik her også! er ganske irriterende egentlig..

er det noe en kan gjøre for å få det flatere?

Skrevet

Alle bakseter heller jo litt, så da burde jo Besafe kunne fikse setet så dette ikke skjer :( Da mini her hadde maxiCosi, satt han fint, nå som vi har fått iZi kid så sitter han som en potetsekk. Jeg er kjempeskuffet over comforten. Han sover også kjempedårlig i setet.

Jeg tror jeg sender en mail til dem i og med at det ser ut som mange har dette problemet!

Skrevet

Opplever det samme. Aner ikke hvordan fikse det, utenom med en slik nakkestøttepute. Vi har litt heling på setene i bilen, men pga isofixen så står jo bilstolen nokså rett.

Skrevet

Vi har ikke dette problemet. Har en bil med relativt rette seter, og har kjøpt barneseter som passer til bilen. Har samme sete, og barna våre sitter kjempebra i setene sine.

Det er viktig å teste setet ut i DIN bil før du kjøper setet, for å se hvordan det passer. Og det har du da tydeligvis ikke gjort... Det er ikke Besafe sin feil...

Noen biler har seter som heller mer, og da må man bruke hvilestillingene på setet for å oppveie bilens "ulempe". Det kan ikke barnebilstolprodusentene ta høyde for. Besafe kan ikke lage flere utgaver av samme sete.. 1 som passer i A4, mens et annet et passer i S-Max..

Skrevet

Hva med å bygge opp setet litt i bakkant med et teppe eller lignende, hvis setet heller mye bakover? Da tenker jeg selvfølgelig på baksetet i bilen, ikke bilstolen:-)

Skrevet

Om man bygger opp setet med et teppe eller lignende, så er ikke sikkerheten det samme.. Og det kan bli katastrofalt i en bilulykke!!

Skrevet

Er jo ikke så lett å sjekke om ungen kommer til å henge med hodet når det sovner på forhånd da.

Vi prøvde selvsagt stolen i bilen, med og uten ungen i, og det står rett, allikavel henger han med hodet når han sovner.

Skrevet

Har det virkelig noe å si når setet er festet som det skal? Jeg har ikke peiling, så jeg bare spør....

Skrevet

Denne nakkeputen fungerte ikke på sønnen vår. Da datt hode ennå fortere frem....:(

Skrevet

Jeg har faktisk vurder å sy et skaut som kan festes på en eller annen måte, og som holder hodet tilbake, men har foreløpig ikke kommet på hvordan jeg skal ordne dette.

Burde jo vært mulig for produsenten å levere setene med en slags "hette" en kan tre over pannen og hodet til ungen slik at hodet holdes oppe.

Dette er et problem enten ungene er 1 eller 7 år.....

Skrevet

Det er minimal helling på baksetene i bilen vår, bare til opplysning, og nei: Barnet mitt "prøvesov" faktisk ikke i setet før i kjøpte det, hehe ;)

Skrevet

Syns din ide om skaut hørtes skummel ut. Hva i en eventuell kollisjon, havor vil dette skautet havne da? Rundt halsen?????

Skrevet

Vi kjøpte også ett slikt sete, men leverte det tilbake til butikken hvor vi kjøpte det da det hadde elendig comfort for sønnen vår. Han hang nesten i selen når han satt i det, og når han sovnet fikk han en skikkelig knekk på hals/nakke. Må ha flatt baksete om man skal ha nytte av dette setet tror jeg. Den ansatte ble skikkelig sur da vi leverte det tilbake, man det var tross alt han som monterte det i bilen til oss, og de bør vel vite hvilke seter det passer i??? Vet ikke om det er setet eller kompetansen til bilXtra-mannen som er dårligst...

Skrevet

Takk for svar, det er da tydeligvis ikke bare oss!

Produsenten har jo ogsaa en liste over godkjente biler og hvilke seter det kan monteres i saa burde jo klare aa ikke lage ett sete som man faar helt vondt av aa se barna sove i!

Naa gjore vi det slik at vi sitter aa holder hodet naar hun sover, og er jo litt skummelt det naar en kjorer alene, for om man kjorer litt oppoverbakker som vi maa gjore for aa komme hjem faller det fremover og jeg er redd for hva som evt skjer med nakken i en kolisjon dersom hodet "henger".

Skrevet

Merkelig! Vi har overhodet ikke det problemet. I sovestilling ligger setet litt bakover og sønnen vår har tyngdepunktet slik at hodet ligger støtt i setet. Jeg vil faktisk si at BeSafe izi Kid er det beste seter vi har hatt!

Jeg føler meg veldig trygg når han sitter i dette setet.

Vi hadde Britax før dette setet og da opplevde vi at hodet ble hengende når han sov. Dessuten synes jeg komforten i dette setet virket dårlig ifh til BeSafe.

1 åringen vår sitter fantastisk godt i denne stolen han har rak rygg og virker til å sitte veldig komfortabelt. Det var et reint helvette å kjøre lengre strekninger med Britaxsetet, og det tror jeg er pga komforten.

Nå sovner han fint og har god utsikt ut av bilen til å se litt.

Skrevet

Vi har det samme setet, og er omsider fornøyd med det, men jeg gikk faktisk så drastisk til verks at jeg byttet bil.... Setet må være så godt som flatt for at nederste hvilestilling skal være noenlunde ok i forhold til hode som faller ned...

Skrevet

Vi har også kjøpt dette setet og er så utrolig skuffet..... Har du hørt noe fra leverandøren? Og er det trygt å ha setet i forsetet? Vurderer å sette det der og koble ut airbagen.

Skrevet

På choppin.no selger de nakkeputer med lodd.

De er spesiallaget for dette problemet.

Du setter den på etter at barnet har sovnet, fester den under haka med borrelås.

Vips et problem mindre.

Skrevet

Vi har dette setet til vår 1,5 år gamle sønn, og har hatt det siden han var ca 10 mnd. Det står i baksetet på vår Ford s-max, og jeg synes han sitter helt fint. Han henger jo litt med hodet når han sover , men ikke så mye som søstrene på 4,5 og 6,4 når de sover i sine Britax KidFix stoler. Henge med hodet problemet vil jeg tro man får uansett bilstol. Vi har BE safesstolen konstant på den mest "liggende" innstillingen, og synes det fungerer helt fint både når han er våken og når han sover. På den annen side så mener jeg å huske at jeg syntes dette så værre ut på vår eldste når hun var liten, så det er mulig man venner seg til at det er slik??

Skrevet

når de klarer det til formel 1 kjørere og jeg tror raceingførere også, så burde det være fullt mulig å lage en løsning til barn.

formel 1 førere har en fjær festet til hjelmen for å holde hodet oppe.

Nå er det ikke lenger et problem for oss. har fått testet ut setene våre på langtur og våre seter (klassen over) har en plate i nakken som kan vippes bak slik at hodet faller en smule bakover. Ikke mye men nok til at det heller faller bak enn fram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...