Gå til innhold

Misunnelse er så fælt. Jeg vil ikke, men blir så misunnelig på alle som har noe bedre/finere enn meg.

Anbefalte innlegg

Dette gjelder både ting, møbler, hus, bedre betalte jobber, biler, prestasjoner som ungene eller de selv gjør. Nå har jeg fått nok av meg selv. ÆSJ!! Noen som har vært gjennom det samme, men har klart å glemme det?

Fortsetter under...

Så lenge du er oppmerksom på følelsene dine og ønsker å gjøre noe med dem, vil jeg si at det er godt håp for deg:)

Vi har vel alle kjent på det grønnøyde monsteret, men da gjelder det å fokusere på hva JEG har, og hvor heldig JEG er:)

Huff, har bare så lyst til å "get over it"! Det verste er når jeg akkurat har fått nyheten, men det går litt over etterhvert. Bla. ønsker jeg meg ny bil og henger meg veldig opp i når andre har kjøpt seg ny fin og sikker bil.

Jeg blir ikke misunnelig. Mange har finere hus, bedre jobb, utdannelse, finere bil osv. Men jeg er selv fornøyd med livet mitt, har sunne friske barn, en snill og deilig mann, trygg økonomi, få bekymringer, god helse. Se heller på det du har som er bra, få snudd fokuset. Det vil alltid være noen som har mer eller som har bedre uansett. Tror de som higer etter mer ender opp ulykkelige. Man skal heller fokusere på ikke materielle ting.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...