Gå til innhold

Der gikk ferien til hel****... :-(

Anbefalte innlegg

Vi skulle egentlig reise til Danmark i morgen, med mitt og hans barn (vi har vært samboere i 3 år). Vi har begge barna her på årets 14-dagersferie nå. I dag ringer moren til hans barn og "befaler" at "vi" (dvs hans barn og han) må komme til dem for å feire bursdagen til barnets lillebror som mor har med ny mann. Alternativene ble presentert som følgende fra han side til meg: enten kjørte de to ens ærend dit 3 timer èn vei i feil retning og kom tilbake og vi reiser til Danmark dagen etter. Eller så kjører vi dit sammen, og snur og kjører videre til ferga etter feiringen.

Jeg sa at ingen av delene var ok, for vi har allerede lagt planer og jeg syns ikke hans X skal bestemme hvor vi skal være i ferien, uavhengig av bursdag eller ei. Min samboer kjører land og strand rundt nok som det er for å skysse og levere barnet, barnets mor har ikke bil eller setvikat. Så nå er mannen sur, jeg er sur, og gruver meg for en evt ferie, om det blir noe av, og noen blir sinna og skuffet uansett hva utfallet av dette blir.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143386092-der-gikk-ferien-til-hel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel nei, jeg syns heller ikke vi skal måtte endre noe som helst pga en bursdag. Argumentet var at barnet har vært lenge borte (en uke), og derfor burde få komme å feire bursdag med lillebror.

Bursdagen kom ikke brått på, men frem til i dag trodde vi (eller iallefall jeg) faktisk det var "i løse luften" om vi/de ville komme eller ei. I dag fikk pipa en annen lyd. Barna ville bli så skuffet og båten går til Danmark hver dag, det er bare bursdag èn gang i året.

Er heller ikke første gang våre planer blir tilsidesatt fordi noen andres planer betyr mer. Så ja, merkelig.

Jeg synes ikke dere skal droppe ferieturen for å feire bursdagen. Send barnet en bursdagshilsen og ta med gave etter ferien, men that's it! Når verken du eller samboeren din er foreldre til det barnet er det bare dumhet av moren og kreve at dere avlyser en planlagt utenlandsferie for det barnet!!! Jeg blir så sinna av sånne mødre som tror verden handler om sitt barn!

Annonse

Støtter!

Dere endrer ikke ferieturen for å reise i bursdag. Så viktig er det ikke med en barnebursdag!!!! og 3 timer kjøring for å komme dit, nei vet du hva. Og endring av ferge koster mye penger, hvis det i det hele tatt er plass på ferga.

Nå må sambo skjerpe seg, og ikke minst hans eks!!!!! Skjønner godt at du er frustrert og sur. At mannen din er sur skjønner jeg ikke, for det må jo bety at han føler et behov for å gjøre eksen til lags. At det ikke var han som gikk fra henne, men motsatt??

Han gikk fra henne, men han er kronisk konfliktsky, så han jatter med og er enig til dovre faller. Hun er også en meget godt inkludert del av familien forøvrig, så jeg føler jo desto mer at det er mer viktig for han å gjøre henne til lags enn å få den nye familien vår til å fungere. Har hatt noen runder på dette tidligere.

Jeg kan sikkert sette ned foten og si at vi reiser som planlagt i morgen tidlig uansett, men jeg føler at ferien er spolert uansett nå. Noen blir sinte eller skuffa uansett. Og stemningen på turen blir crap uansett.

Er han konfliktsky, så setter du foten ned og sier at dere reiser som planlagt!!!

Burde ikke være noe problem da? Han blir sur. Alternativet er at du blir sur. En av dere blir sure uansett. Synes du skal stå på ditt her, for hans forslag er fullstendig urimelig!!

Stå på og kjemp for din familie!!!!!

Annonse

Etter mange år som enslig mor til 2(har bare barn med en mann), så ser jeg behovet for å være så fleksibel som mulig, selv hvor lite en liker personen som "bestemmer".

Kanskje jeg er dørmatte(jeg er ikke det ;)), men det gjør liksom alt enklere å være grei og omgjengelig, selv om andre er idioter.

Go with the flow, er vel et godt ord i sånne situasjoner?

Hvor stor forkjell gjør dette for deres ferie? en dag eller 2? Hva med de resterende 10-12 dagene? Kanskje de blir bedre om en gir litt, og er blide? ;)

Du må faktisk bare lære deg å leve med noen offer, når du velger en mann med barn fra før...

PS! Det heter sertifikat/lappen, ikke setvikat...... Og gruer, ikke gruver(sorry, jeg klarer ikke la være å si noe om rettskrivingen her også. Jeg er ikke "politiet" her inne, men...)

16.27

Hva med han som valgte en dame med barn. Skal han ødelegge ferien til dette barnet?

Hvorfor mener du at det alltid er damen som skal gi etter?

Hadde han stått på sitt hadde jeg dratt alene med barnet mitt og brukt ferien på å revurdere hele forholdet.

Altså, når jeg svarer her, så tenker jeg ikke kjønn, men en del av et par.

Hvordan får du en bursdag(en ettermiddag) til å ødelegge hele ferien, om det ikke er for at de voksne blir sure for ingenting(noe som går ut over barna)? Det GÅR AN å endre dager på det meste. Ikke vær så rigide i planer, så blir livet bedre :)

Det er jo søskenet til ene barnet som har bursdag, og hva med de søskenene som har hverdager sammen? Nei, for det er faktisk alle andre som ser ut til å telle her....

Ikke ta livet så alvorlig og fast i kantene, så skal dere se at dere får det bedre alle sammen :)

Jeg har slitt med slikt selv, men har for mange år siden innsett at å gjøre det som passer der og da, er det beste for alle. Ingen krangel, og alle har det bra :) Om det ikke blir akkurat som jeg har tenkt, så vet jeg vi finner ut av ting som er gode minner for alle til slutt :)

Men det passer jo ikke for denne familiens som faktisk har planlagt en ferie sammen! Man avlyser ikke en ferie på grunn av en bursdagsfeiring man er blitt invitert til (tvunget til å komme i) dagen før avreise!!!!

Til HI; Vær så snill, stå på ditt!! Drit i biomor og reis på ferien deres, selv om det kanskje blir litt sure miner. Her må både din samboer og biomoren innse at nå er dere en familie med barn og når dere har planlagt noe sammen så skal det gjennomføres selv om biomor kommer med idiotiske grunner for å få dere til å la være!!

Mannen er voksen nok til å stå på sitt. Man møte konflikter hver dag gjennom livet,men det handler hvordan man velger å løyse den.

Eg selv hadde sagt vi reise imorgen. Så hadde eg spurt er du i forhold med ho eller med meg? Er det ho du prøver å skape en fungerbar familie med eller meg og barna? Men folk håndtere ting forskjellig. Ønske deg masse lykke til videre.

vi reiser tilbake på torsdag, førstkommende, så det vil si at vi mister 20% av ferien ved å bli hjemme til søndag. Og jada, jeg har firt og firt på kravene, lenge. Men dette handler jo også om å kunne ha et forutsigbart familieliv med den nye familiekonstellasjonen vi har satt sammen, ikke bare hva biomor mener er på sin plass.

Mannen her har allerede sjekket og det går ikke å bytte båt, som noen her påpeker, uten å risikere å bli stående på kaia. Biomor har ringt flere ganger i dag og de har snakket sammen. Jeg har bare meldt meg ut.

As we speak ringer nå biomor til barnet og truer med at dersom "vi" ikke kommer så blir hele bursdagen avlyst for da kommer ikke de andre som er invitert, fordi de ikke kommer om ikke barnet her kommer.

Jeg får bruke et uttrykk som har vært diskutert og forklart her i dag:

OHH MY GOD!

Vær så snill dra på denne ferien! For barna sin skyld. Blir rett og slett lei meg når jeg ser at biomor er så desperat etter å ødelegge for dere at hun gir barnet dårlig samvittighet :( (Opplevde det selv som barn, så vet hvor sårt det er)

Hadde det vært meg i din situasjon og samboeren min hadde hørt etter bimor istedenfor meg hadde jeg bedt han velge. Hadde han valgt å endre/avlyse ferien på grunn av et barn som ikke er hans et gang har bursdag så hadde jeg gått, tvert!

Herregud er det mulig?!?? Snakk om IDIOT-mamma som legger ansvaret over på barnet!! Her MÅ far inn på banen iallfall i forhold til barnet og han MÅ forklare barnet at det ikke er hans/hennes feil og at det selvfølgelig vil bli bursdag selv om dere ikke kommer.

Jezzez! Biomor og biofar er noen komplette idioter begge to. Sorry, men det er sannheten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...