Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 hva sier dere hvis dere er når dere er glad i en person...? er det jag tycker om dig eller bare jag liker dig...? beklager hvis det er skrive feil, men er ikke så god på svensk
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #2 Skrevet 8. juli 2011 Jeg er ikke svensk men bor i Svergie. Man kan også si Jag gillar dig. Men tycker om er mye brukt
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #3 Skrevet 8. juli 2011 ok, takk for svar. har blitt kjent med en svensk gutt og har bare stusset litt over hvorfor han ikke har sagt at han er glad i meg, men han har sagt at han "gillar" meg. så jeg trodde gillar betyr liker... hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #4 Skrevet 8. juli 2011 Glad i finnes ikke her...det sier man liksom ikke! Men gillar er liksom nesten det samme:)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #5 Skrevet 8. juli 2011 Hei! Jeg er svensk, men har bodd mange år i norge. Jag gillar dig, betyr nok i denne settingen at han liker deg sånn litt ekstra, hvis du skjønner? :-) Gillar betyr forsåvidt liker på norsk, men det er jo alltid små undertoner i språket som er vanskelige hvis man ikke er innfødt. Hvis jeg skulle formidle at "jeg er glad i deg", ville jeg nok ha sagt noe sånt som; "Jag tycker väldigt mycket om dig." Men det ligger mye i et "jag gillar dig" også. :-) Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå