Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita jente som skal begynne i barnehagen fra høsten. Da må hun stå opp endel tidligere enn de hun gjør i dag og lurer derfor på hvor lang tid før vi bør begynne å trene på dette? Nå vekker jeg henne 8 og fra høsten av bør hun opp seinest 6.30.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva andre gjør men vi trente ikke på det. Tenkte at hun venner seg fort til det uansett og blir trøttere på kvelden. Hun var 11 mnd når hun begynte i bhg. Men mens vi holdt på med tilvenning (rundt 3 dager) stod hun opp i 7-8 tiden. Så når hun begynte skikkelig gikk det fint å stå opp tidligere enn 7 også. Hun ble bare automatisk trøttere om kvelden. Og sov fra kl 12.30 til 15 i bhg.

Skrevet

Vi har ikke tenkt å "øve" på å stå opp tidlig hvertfall!

Lillegutt sover til ca 0830, og jeg skal virkelig nyte sommeren med trege morgener :) I september begynner han i bhg 50%, og må da stå opp rundt 0630. Dette tar vi som det kommer!

Skrevet

Det var eldste jenta mi forresten. Lillegut skal begynne i november og vi kommer til å gjøre det samme med han.

Skrevet

Dette pleier å gå seg til rimelig kjapt, så jeg ville ikke startet med tidlig vekking før kanskje en ukes tid før barnehagestarten eller så! For det kan jo være greit at hun får en ukes tid i forkant til å komme litt inn i en annen rytme, slik at hun ikke må starte i barnehagen trøtt og morragretten. Men en ukes tid vil sikkert holde, de er ganske så fleksible disse små:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...