Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 Skal kjøpe ny vaskemaskin, men er i tvil ang merket. Vil ha en som varer! Lurer på Asko eller Miele, men andre forslag?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #2 Skrevet 8. juli 2011 Innmaten i de fleste maskiner er den samme. Det er merke og layout som er ulik i de fleste. Med innmaten, mener jeg i hovedsak trommel og feste til denne. Så det er mye det samme. Kjøp bare ikke en maskin som tar 7 kg tørt tøy. Den ryker fort, for innmaten er som de for 5-6 kg. 6 kg er max. Jeg har nå en som tar 5 kg, fordi jeg opplevde at en som skulle ta 7 kg knakk i støpegodset som holder trommelen. Fikk ny på reklamasjon(innen 5 år fra kjøp) på den, så det sier jo sitt.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #4 Skrevet 8. juli 2011 Asko eller Miele som det er snakk om her lages på to helt forskjellige fabrikker. Asko utvikles og lages i sverige, mens Miele utvikles og lages i tyskland. At det kan være likheter i noen maskiner stemmer, men det gjelder overhodet ikke for disse to merkene. Kvalitetsmessig er de veldig like. Hvis jeg personlig skulle velge ville det nok blitt en Miele. Hilsen en vaskemaskinreparatør.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #5 Skrevet 8. juli 2011 Innmaten blir ofte produsert på samme fabrikker for de ulike merkene. Hvor hele maskinen er satt sammen, er ikke det samme, du reparatøren Sånn er det faktisk med biler også. Mange ting vi bruker av maskiner, har innmat produsert samme sted. Men de er alle satt sammen ulike steder. Jeg har Bosch nå, og er veldig fornøyd med den. Har hatt AEG(men den røk etter 4 år). Electrolux var vel til nå den som varte lengst hos meg. Det kommer alt an på vekten av tøy. Kjøp en 5 kilo-maksin, og du har maksinen lenger.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #6 Skrevet 8. juli 2011 JEg er også hvitevarereperatør, Miele er miele, og Asko er asko eller upo. DEt vaskemaskinreperatøren sier stemmer, har rearert og bestillt deler til disse merkene i over 15 år.. Har selv Miele.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #7 Skrevet 8. juli 2011 Takk for bryet:) ja, jeg tror kanskje det blir Miele. HI
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #8 Skrevet 8. juli 2011 Vi er ikke fornøyde med Asko, tøyet blir ikke rent nok. Hadde AEG før, den var mye bedre. Såg en test etter vi hadde kjøpt den, der den kom dårlig ut.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #9 Skrevet 8. juli 2011 Har ikke peiling på Asko eller Miele, men vi har AEG vaskemaskin og er veldig fornøyd med den. Hjemme hos foreldrene mine hadde de Zanussi (?) og den var både god og holdbar!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #10 Skrevet 8. juli 2011 Miele. Kjøpte akkurat en, 13000. Etter den prisen har jeg vel den i 50 år håper jeg
Tom123 Skrevet 23. oktober 2013 #11 Skrevet 23. oktober 2013 Kjøpte asko vaskemaskin for ca 2 år siden. Denne var alergimaskin og var testet i 10.000 timer sto det på frontdør. Skulle være meget bra. Betalte ca 9998,- kr for denne. Fungerte bra til å begynne med. Gikk noen mnd, begynte å stoppe, det sto dør åpen,eller stengt vanntilførsel,motor blokkert i diplay. Maskinen ble rep/ nullstilt flere ganger. Til slutt ble jeg lei av å sende den inn og trakk ut kontakten når den tullet å den begynte på nytt og vasket seg som regel ferdig. I dag 24 okt 2013 tok jeg ut klesvasken og mesteparten av klærne var hullete. Det viste seg at den ene venderen inni maskinen var løsnet. Denne er av plastikk og det mener jeg ikke skal være i en såpass dyr maskin. Skal du kjøpe deg vaskemaskin. Kjøp en med vendere innstøpt i vasketrommel i stål. Ikke kjøp en med vendere i plastikk.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #12 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg ville heller gått for en Bosch eller Siemens. Har alltid vært fornøyd med de merkene. Gidder ikke betale mange tusen ekstra bare fordi noe heter Miele. Miele har god kvalitet men ikke SÅ god kvalitet at det er verdt så mange tusen ekstra. Anonymous poster hash: 3caad...394
Appelsinpiken Skrevet 24. oktober 2013 #13 Skrevet 24. oktober 2013 Miele! Kjøpte et annet merke sist (hoover, styr unna!) og angrer som en hund :/
klg,2 boys now:) Skrevet 24. oktober 2013 #14 Skrevet 24. oktober 2013 Miele er ett oppskrytt merke.betaler mye for merket for tidligere "levde" de lengre enn andre maskiner noe som ikke er tilfelle lengre.hør med repratørene sier hvilket merket de har minst reklamasjoner på. Vi kjøpte ariston på det grunnlaget.kjempe fornøyd. Regner med du får ny maskin pga alt trøblete du har hatt. Og nei ingen plastikk deler inni vår maskin
*Yuna* Skrevet 24. oktober 2013 #15 Skrevet 24. oktober 2013 Hadde valgt Miele Den aller billigste er har nok ikke like lang levetid, men går du opp litt i pris får du en super maskin.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #16 Skrevet 24. oktober 2013 Miele er ett oppskrytt merke.betaler mye for merket for tidligere "levde" de lengre enn andre maskiner noe som ikke er tilfelle lengre.hør med repratørene sier hvilket merket de har minst reklamasjoner på. Vi kjøpte ariston på det grunnlaget.kjempe fornøyd. Regner med du får ny maskin pga alt trøblete du har hatt. Og nei ingen plastikk deler inni vår maskin Jo, det er fortsatt tilfelle Anonymous poster hash: 6c8e7...4aa
Mamalarma Skrevet 24. oktober 2013 #17 Skrevet 24. oktober 2013 Jeg kan bare svare for Miele. Vi har Miele vaskemaskin, kjøpte den i 1997. Aldri hatt noe problemer med den. Miele koster, men det er kvalitet. Så jeg ville klart valgt Miele
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #19 Skrevet 24. oktober 2013 Miele definitivt. Vil du ha noe som varer i mange år, så er valget lett. Hatt Miele nå i snart 9 år, aldri vært noe feil med den, eller noe. Kjempefornøyd. Anonymous poster hash: 5b367...8dc
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2013 #20 Skrevet 24. oktober 2013 Kjøpte asko vaskemaskin for ca 2 år siden. Denne var alergimaskin og var testet i 10.000 timer sto det på frontdør. Skulle være meget bra. Betalte ca 9998,- kr for denne. Fungerte bra til å begynne med. Gikk noen mnd, begynte å stoppe, det sto dør åpen,eller stengt vanntilførsel,motor blokkert i diplay. Maskinen ble rep/ nullstilt flere ganger. Til slutt ble jeg lei av å sende den inn og trakk ut kontakten når den tullet å den begynte på nytt og vasket seg som regel ferdig. I dag 24 okt 2013 tok jeg ut klesvasken og mesteparten av klærne var hullete. Det viste seg at den ene venderen inni maskinen var løsnet. Denne er av plastikk og det mener jeg ikke skal være i en såpass dyr maskin. Skal du kjøpe deg vaskemaskin. Kjøp en med vendere innstøpt i vasketrommel i stål. Ikke kjøp en med vendere i plastikk. Så du ikke at dette ble opprettet i 2011? Anonymous poster hash: 5b367...8dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå