Carina har to små gull Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 Kan de komme så tidlig??? Snuppa er begynt å sikle ganske masse, lager smattelyder og holder på å spise opp fingrene sine. Er ikke grinete. Har prøvd å kjenne etter, men kjenner ikke noe. Skal sies at pappaen er prematur født og ble født i uke 32. Når han var 3 uker gammel fikk han sin første tann så hadde han vært full båren hadde han blitt født med tenner.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 8. juli 2011 #2 Skrevet 8. juli 2011 Samme med jenten min, sikler veeeldig masse og gomler på hendene sine dagen lang. Hun er heller ikke grinete. Helsesøster mente at det kanskje kunne være tenner på gang, så jeg venter i spenning:)
3 nøtter til Askepott Skrevet 8. juli 2011 #3 Skrevet 8. juli 2011 Min var også sånn når han var 3 mnd, 1 mnd etterpå kom tannen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juli 2011 #4 Skrevet 8. juli 2011 Det kommer opp veldig mange slike innlegg her inne, med 2-3 mnd gamle babyer som sikler og gnager, og som man derfor mistenker tenner på. Men det er nå en gang slik at babyer liker å putte ting i munnen, hele tiden, og når de på den alderen der gjerne oppdager at "hey, jeg kan jo putte hendene mine i munnen også", ja da putter de gjerne hendene i munnen og tygger og koser seg verre;) De bruker munnen som sitt viktigste sanseorgan, og sikkel er gjerne en del av det å være baby, tenner på gang eller ei. Så det trenger ikke å bety tenner, men kan rett og slett bare være typisk babyoppførsel, det er ikke så lett å vite alltid... Gjennomsnittsalderen for første tann er forresten 6-8 mnd, men begge mine har vært tidlig ute og fikk sine første tenner i 3 mnds-alderen (i forbindelse med 3 mnds-vaksine/ feber). Så ingen regel uten unntak osv..
Babyønske �� Skrevet 8. juli 2011 #5 Skrevet 8. juli 2011 Min jente på 11 uker har også begynt med dette de siste 2 ukene. Akkurat som broren gjorde når han var på samme alder. Men jeg forventer ikke tenner enda, for gutten min fikk ikke de første tennene før han var 7 mnd. Det er som det ble sagt over her, helt normalt at de begynner med dette i denne alderen, uten at det nødvendigvis er tenner på gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå