Gå til innhold

Bhg-start, hva skal i sekken??

Anbefalte innlegg

Det er snart tid for barnehagestart for mange barn. Jeg er sikkert ikke den eneste som lurer på hva barna skal ha med seg i barnehagen daglig og hva vi som foreldre må ha med av utstyr generelt. Er det noen barmhjertige sjeler der ute som orker å sette sammen en liste over hvilket utstyr et barnehagebarn trenger? Jeg kommer selv på barnehagesekk, matboks, ytterklær etter været, bleier(?)

Hvor mange skift må barnet ha? Hvor mange ytterdresser osv..

Skal på infomøte i barnehagen til neste uke, men lurer på å begynne innkjøpene så fort som mulig..

Håper noen orker å hjelpe :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143385858-bhg-start-hva-skal-i-sekken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som er greit å ha i bhg er :

Skift- jeg har kjørt 2 skift på begge ungene hele tiden ( 2 t-skjorter/bodyer, 2 par sokker (strømpebukser på vinteren), 2 gensere, 2 bukser osv)

På sommertid:

En caps/lue

solkrem

ekstra shorts/kjole

vannflaske

regntøy og gummistøvler

På høsten/vinteren:

Ulltøy/fleece

Parkdress ( ikke ett must!) / vinterdress

ekstra votter

cherrox/ doc boots

viniterstøvler

Jeg har alltid hatt dobbelt opp med regntøy, støvler og vinterdresser fordi vi er så mye ute hjemme også, men også for at det ikke skal bli kjempestress med å få tørket dresser osv.

I bhg sekken er det daglig matboks, yoghurt og frukt.

Mange barnehager deler ut en liste med hva barna trenger til de forskjellige årstidene.

Regntøy og støvler er noe man trenger i hvertfall vår, høst og sommer, på vinteren trenger barna en god dress som holder tørr og varm og støvler med fòr eller vanntette vintersko. Parkdress er også greit vår og høst.

De trenger ellers minst et helt to skifter etter sessongen, vår og høst trenger de regnvotter og ullsokker i tillegg og gjerne en ulldress eller fleecedress i tillegg til kjølige dager.

På sommeren er det greit å ha sommerklær skifte, men også bukse og en tynn genser.

Solbriller og solkrem er også kjekt å ha.

Ellers trenger de matboks og drikkeflaske. NB! Husk å merke alt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...