Gå til innhold

Inspirert: Vasker dere føttene....

Anbefalte innlegg

... når dere dusjer?

har en venninne hvis mann synes det er helt unødvendig "De blir jo våte når jeg står der, så der er vel ikke noe poeng å vaske dem".

Personlig gjør jeg det. For tiden med stor møye fordi jeg har vondt i ryggen, men jeg synes faktisk de trenger det.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143385394-inspirert-vasker-dere-f%C3%B8ttene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja, gjør det nesten hvergang jeg dusjer. det vil si annen hver dag. kan ikke vasker det hver dag da jeg har veldig tørre føtter, og hvis jeg ikke vasker dem så lukter det tåfis...

gjorde som venninna di før, men det var da jeg var ung og dum. skjønte ikke hvorfor det stinket av føttene mine selvom jeg dusjer hver dag. "de blir jo våte i dusjen liksom, så hva er poenget?"

heldigvis, så har jeg blitt mer moden og mer kunnskapsrik:)

Vasker dem en gang i uka omtrent men så godt som aldri med såpe. Jeg bruker ikke såpe på annet enn hender og underlivet mer enn kansje en gang pr mnd. Skrubber med klut og blir ren uten. Lukter ikke likevel. (Vasker håret en gang i uka da)

Jeg tror det med såpe blir verre jo mer du bruker. Hvis man er steintøff og holder ut fett hår noen dager, for å ikke bruke for mye shampo, så tåler faktisk håret lengre mellom vaskene uten å bli fett etter en stund.

Det er fort gjort å vaske huden sin tørr med såpe, klarte det selv da jeg var aktiv toppidrettsutøver og trente tre ganger om dagen med etterfølgende dusj og såpe/shampobruk.

Fikk ekstremt tørr hud, eksem og dessuten veldig tungt og livløst hår.

Nå dusjer jeg ca. hver annen dag, og er sparsom med såpa, også på fotvasken.

underlivet bruker jeg overhode ikke såpe på, det skulle føre til kroniske soppinfeksjoner og dårlig lukt hvis jeg gjorde det.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...