Puppen og lillemor Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 snuppa mi på snart 9 måneder har alltid vært veldig glad i mat, og har spist egentlig alt hun har fått.. men nå har hun plutselig bestemt at det egentlig bare er brødskive med leverpostei som er bra nok.. Men hun kan jo ikke leve på bare det? Noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg har prøvd å tilby andre ting til måltider.. brødskive med f.eks. makrell i tomat som hun elsket før, middagsglass, grøt osv.. men hun bare snur seg vekk, stikker tunga ut og vil ikke ha.. og så gir jeg etter og lager brødskive med leverpostei til henne.. Er dette dumt? Eller har jeg rett i at det er for tidlig å tbegynne med "nei, du får ikke noe annet til middag.. da får du heller være sulten.." (i hvert fall når det er ting jeg vet hun liker).. jeg tenker at hun er for liten til å skjønne dette! Men brødskive med leverpostei 3 ganger om dagen + kanskje en halv porsjon grøt er jo ikke akkurat variert kosthold.. Sist men ikke minst, noen tips til hva jeg kan ha på skiva.. prim er nei (det har det vært hele tiden), makrell i tomat er nei, laks med sitronpepper er nei, kaviar er nei (alt dette er ting som har blitt slukt med god apetitt før). Kan jeg gi henne f.eks. syltetøy? smøreost?
kinaputten Skrevet 8. juli 2011 #2 Skrevet 8. juli 2011 så dumt at hun er gått "lei" av alt annet enn brødskive. Prim er jo en vinner og leverpostei er jo bare så godt, så skjønner henne der Tror ikke jeg ville gitt syltetøy, masse skjult sukker i sånt og aner ikke om de putter i en masse konserveringsmiddel i også. Men smøreost er ok, most banan, fruktpure glass blir jo som et barnevennlig syltetøy, så ville valgt det over vanlig syltetøy, eplemos eller revet eple burde også fungere bra. Her laget jeg vanlig "kjedelig" fiskebolle middag til familien i går og det gled rett ned hos mini. Lagde hvitsausen hans på mme og med en smørklatt. Når det gjelder å leve på bare brødskive med leverpostei, så går det sikkert bra, hun får jo i seg fiber, jern og masse annet godt. Har du bakt brødet selv, for da kan du jo lage det litt grovere så det blir enda mere næringsrikt. Hva med å skjule litt grønnsaksmos/middag i grøten? Tror hun er for liten til å skjønne at hvis du ikke spiser nå, så får du vente til neste måltid Håper dette hjalp litt selvom det ble litt rotete
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå