Gå til innhold

Nå friker jeg litt ut her!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bli mamma! Jeg har aldri før holdt en baby, og har ingen anelse om hvordan man oppdrar et barn. Aner ikke hvordan man lager morsmelkerstatning, skifter bleier eller noen ting..

Er så redd for at jeg ikke skal få til det her!

Hvordan fungerer det på føden? Får man opplæring? Viser dem meg hvordan jeg skal løfte ungen min opp og holde den riktig?

Hjeeeelp.. Pliiis ikke gjør narr av meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke dumme spm. :) Du vil få god veiledning på sykehuset. Spør om alt du lurer på. Ta kontakt med jordmor og helsesøster for å få svar på alt du lurer på, så får du nok ekstra oppfølging:)

Skrevet

Åhh, takk for svar! :) Kan man snakke med jordmor om dette allerede nå? Er bare i uke 32.

Skrevet

Snakk med helsepersonell allerede nå du :) Du vil få god veiledning og hjelp. Og mest sannsynlig vil mye komme naturlig hos deg :)

Masse lykke til. Dette fikser du så fint så. Husk at du er den beste moren ditt barn kan få!

Skrevet

heisann :))

tror alle på ett eller annet tidspunkt har frika ut når de går opp for dem hva som er i vente, og det er lov....

du får opplæring på sjukehuset, og forlang å få ligge der til du føler at du mestrer situasjonen. det er jobben dems å vise deg hvordan ting skal gjøres. ta det opp med Jordmor allerede nå så kan hun kanskje skrive ett par ord om at du føler du trenger litt støtte på området i papirene dinr. man skal ikke gå rundt å være nervøs, men bare vent når den lille kommer så skal du se ting faller naturlig på plass :))

det er mange mange som har tenkt det samme som deg med første baby,inklusiv meg da jeg fikk min første. var kjempe nervøs for å gjøre ting feil. men skal nå ha nr 4 så det gikk jo bra :)

masse lykke til videre :)

Skrevet

Tror de fleste får litt sånn "angst" for at de ikke skal strekke til som mor eller far, hva om jeg gjør noe galt eller ikke får det til?? Jeg skal nå ha nr to og med nr 1 hadde jeg litt samme følelser som du beskriver. De første dagene og nettene sov jeg ikke noe godt, jeg var redd for at babyen skulle slutte å puste, at jeg ikke skulle merke hvis han begynte å gråte og var redd for at jeg skulle gå glipp av noe. Etter en tid går det seg til og du får mer og mer selvtillitt og mestringsfølelse når du ser at du faktisk klarer å ta vare på babyen din! Mitt beste råd er å bruke jordmødrene på sykehuset for alt de er verdt; spør de alt du lurer på, ingen spørsmål er for dumme. Når dere kommer hjem fra sykehuset så burde dere prøve å ta ting litt med ro, spre besøkene ut over dagene, ikke ha fullt hus fra morgen til kveld. Det som er viktig er at du, mannen din og babyen din skal bli kjent- og vant med hverandre.

Å bli mamma er det beste jeg har gjort i hele mitt liv og jeg både gleder og gruer meg til å få barn nr 2 nå om få uker (er 37+3 idag). Hvordan reagerer storebror på å få "konkurranse" fra en annen baby osv osv...

Dette kommer til å gå helt fint, bare ta tiden til hjelp og stol på deg selv. Følg magefølelsen og instinktet ditt!

Skrevet

Slapp av, du får god hjelp på barsel! :)

Når jeg fødte ifjor så kunne jeg ikke skifte bleie engang. Så dette viste de til meg flere ganger. Samme gjelder å holde ungen, hvordan du skal stelle h*n, mating osv. De ser ikke rart på deg av den grunn. Går kjempefint!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...