Nr3-2012 Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Var på UL i dag pga en liten blødning på mandag, bare for å forsikre meg om at alt er ok. Men han som utførte ul fant ikke noe foster bare en tom fosterhule. Fikk ikke noe informasjon underveis og ingen forslag om f.eks å ta blodprøver mtp hcg nivået. Han bare sa at jeg kunne bestille en ny time om et par uker og var egentlig mer opptatt av en cyste på eggstokken som han fant. Jeg ble ganske forrvirret av alt og det eneste jeg klarte å spørre om var om fostersekken var stor nok med tanke på hvor langt jeg er på vei. Han så på bildene igjen og sa at nei, den var tilsvarende en fostersekk i uke 5+2. Jeg er heeelt sikker på når jeg ble gravid og lurer på om det bare er å gi opp her. Googlet navnet på han jeg var hos og fant ut at han hadde vært gynekolog i mange år.... Virket ikke sånn...
Gutt07+baby2012 Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 hei,dette opplevde faktisk jeg nettopp også...tok tidlig ultralyd 6+3, men dem fant ingenting...fikk beskjed om komme tilbake 2 uker etterpå...(de lengste 2 ukene i mitt liv) og idag var vi på sykehuset, og kunne se et bankende hjerte...så idag er jeg 7+3 uker,altså uke mindre enn det jeg trodde...så vi krysser fingrene for at dette går heeelt fint:)
M2M2M Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Huff, for en utrolig ubehagelig opplevelse. Jeg opplevde det samme forrige gang.(ikke at gynekologen var ille) Da var jeg kommet to uker kortere enn jeg trodde derfor så han ikke hjerte slå, men jeg fikk se det to uker etter. Det kan jo være!!! Jeg skal neste torsdag. Da er jeg akkurat 6 uker. Det er 100% sikker på! Ser han ikke hjerte slå da så er det ingenting der...
Nr3-2012 Skrevet 8. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2011 Takk for svar! Jeg er så sikker på at jeg er så langt på vei at jeg klarer ikke å tenke så positivt nå.. Ringte fastlegen og skal dit i dag for å ta blodprøver og høre hva han har å si!
Nick2011 Skrevet 8. juli 2011 #5 Skrevet 8. juli 2011 Jeg var også på ultralyd i uke 6 når jeg var gravid forrige gang. Da fant de også bare en tom fostersekk, de så starten på en graviditet og mente jeg var en uke kortere enn det jeg var. Jeg viste når jeg hadde blitt gravid pga el tester og vi hadde ikke hatt sex etterpå. Men når jeg kom tilbake to uker etterpå så vi et hjerte som slo. Har hørt etterpå at egget kan gå i dvale før det begynner å utvikle seg. Så lykke til.
erm Skrevet 8. juli 2011 #6 Skrevet 8. juli 2011 Utrolig hva man lærer av å sjekke inn på disse sidene av og til :-) trodde det var umulig at man kan se tom fostersekk og at det likevell er noe der?? utrolig fasinerende, og sier litt om hvor fantastisk kropp og utvikling er :-) og ikke minst hvor forskjellig ting kan utvikle seg..... vell uansett jeg hadde også tom fostersekk, men da var den tom tom... Hadde et "normalt" svangerskap frem til uke 11- bare at det ikke var noe der.... det var også forøvrig en helt merkelig opplevelse. Men håper veldig at det går bra for deg og at du bare er litt kortere på vei enn du tror.....
Underveis --> Skrevet 8. juli 2011 #7 Skrevet 8. juli 2011 Jeg tok ultralyd i uke 5. Da så jeg bare en fostersekk, men kunne skimte en liiiiiiiiiten hvit prikk inni der. To uker senere var det noe ganske annet med et bankende hjerte. Ultralyd kan ikke alltid avsløre alt. Det er tross alt bare teknologi, ingen vidundermaskin som ser "alt" (er jo omtrent som et ekkolodd, faktisk). Når forholdene er så små (vi snakker om om mm her), så er det ikke alltid man ser det man forventer. Det er utrolig hvor fort embryoet utvikler seg bare på kort tid.
Sørlandsmommy Skrevet 8. juli 2011 #8 Skrevet 8. juli 2011 Det er jo helt utrolig hva en kan lære her inne altså! Trodde ikke det var mulig at det kunne være noe der når de så en tom fostersekk... Nå fikk jeg fornyet håp om at det kanskje kan være tvillinger jeg bærer på likevel... Gyn så et bankende hjerte og en tom fostersekk, og sa at det hadde vært tvillinger men bare den ene har klart seg. Lykke til HI! Håper det går riktige veien for deg, krysser fingre! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå