Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har menstermin om 1 uke, og UL termin om 2 uker. Leggene ser ut som tømmerstokker, og tærne ser ut som de har vokst sammen.....

Går rundt med konstant press og vondt oppe på fotristen pga alt vannet.

Går til akupunktur mot dette men siste 2 gangene har det ikke funket - og forsøker å holde bena så høyt som mulig når jeg får tid.

Er det noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre mot dette ?

Kan man få vanndrivende mot dette ?

Noen med gode erfaringer ?

Alle tips tas i mot med takk :o)

HERREGUD, kunne jeg bare få føde snart.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikke masse vann (utrolig nok) + å sitte/ligge med beina høyt...... Gi beskjed om du finner mirakelkur!

Skrevet

Fikk nettopp et tips om å koke 30g byggryn i 1 liter vann. Dette skal koke godt inn, til ca halvparten. 3-4 kopper med avkoket skal drikkes pr dag. Høres ikke godt ut, men skulle iflg jordmor/akupunktør være vanndrivende med gode tilbakemeldinger.

Har ikke prøvd selv ennå - fikk den i dag, prøver imorgen!

Lykke til, får håpe det hjelper : D

Skrevet

Jeg har akuratt begynt med støttestrømper (3 dag i dag), og det funker det.

MEN, det er et helvete å få de på! Svetter som en gris, uffer og akker i sikkert 15 min for å klare å dra de opp...

Og så skal det sies at jeg holdt på å dåne når jeg skulle betale. 829 kr for et par strømper!!!

Jeg bør få fine bein nå :-p

Jeg har menstermin om 1 uke og ul termin om 20 dager..

Skrevet

Takk for tipsene :o)

Med vann skal vann fordrives har funket helt til for ca 2 uker siden, etter det hjelper det ingenting.

Når det gjelder støttestrømper har jeg brukt de tidligere - men synes det rett og slett har vært for varmt til å brukes siste 2 ukene. Jeg bokstavelig talt KOKER OVER for tiden ;)

Men, kastet inn håndkkleet i morges og DRO de på meg - og ja, brukte sikkert minst 15 min jeg også - akk og gru ! Hjelper litt mot presset og smertene i huden synes jeg, får se hvordan det går utover dagen når gradene og med det trykket i bena stiger :)

Mye rart vi skal gjennomgå - rart at ikke kroppen har kommet lenger i evolusjonen egentlig.... ;)

Lillegull bør komme ila neste uke :-D

Skrevet

Har det samme problemet, til og fra. Men ikke så ille som deg.

Mitt beste tips: kompressjonsstrømper! Sånne ordentlige (ikke støttestrømper). Og betal heller litt ekstra for de, på Medicus Plesner eller noe (hvis du er i nærheten av Oslo). Det er SÅ verdt det.

Og glem at det er varmt å gå med, at det ikke passer til sandaler, at du må droppe skjørt og kjoler fordi de ser kårni ut sammen og at tærne verken får luft eller sol på enda noen uker. Ta oss godt ut kan vi heller gjøre en annen sommer! ;-) Heller levelige føtter, enn tømmerstokker til føtter, er min konklusjon...

Så...

- Kompressjonsstrømper.

- Sitte med bena høyt, så mye som mulig. Sitt minst mulig med bena rett ned!

- Variere mellom å gå, stå og ligge.

- Drikke mye vann!

- Sove lenge om morgenen! ;-) Da rekker ofte bena å synke tilbake til sin normale størrelse iløpet av natta/morgenen. Da er det veldig fristende å droppe strømpene, siden føttene tross alt ser normale ut, men bit tennene sammen, glem alt som heter forfengelighet og trekk de på deg likevel. Hver eneste dag. Det er dessuten mye enklere å få de på når bena har minst mulig vann i seg fra morgenen av.

Lykke til! :-)

Skrevet

Og bare for å legge til... Mine føtter hovner også opp, selv med kompressjonsstrømper på. Men moderat.

Og merker at det er veldig avhengig av hvor flink jeg er til de andre tingene, som å sitte med bena høyt, drikke mye vann osv. Strømpene gjør jobben sin, de. Så sant jeg legger til rette for det, hjelper til litt selv og ikke sluntrer unna.

Tenker med gru på hvordan de kunne ha sett ut, uten strømpene....

Skrevet

Ligg med bena HØYT om natten!

Det er det eneste som har funket for meg.

Merket stor forskjell allerede den første morgenen!

Skrevet

Takker og bukker for gode forslag :)

I natt klarte jeg merkelig nok å sovne med bena høyt - sliter med å sove i det hele tatt, blir alt for varm og mye "urolige" føtter for tiden...

Joda, i morges brukte jeg sikkert 15 min på å få på meg strømpene, men det var helt klart verdt det, tom varmen ;) Nå ser de store ut - men tærne kan telles (ser ikke sammenvokste ut) og fotbladet er bare halve størrelsen.

Jeg skal definitivt bruke strømpene hver dag fremover nå, og fortsetter å leve i håpet om at gullet melder sin ankomst snart <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...