Gå til innhold

Hva gjør dere med klærne når de er for små til barna deres?

Anbefalte innlegg

Her har vi to barn og er fornøyd. Så pakkes ikke vekk og samles på. Selger pent brukt og brukende klær på finn.no og får en slant og kjøpe nytt for. Noe kastet pga flekker eller slit og stygt. Dere andre?

Fortsetter under...

Annonse

For meg er det et tiltak å organisere salg. Har prøvd det en gang uten stor suksess. Men la ut vinterklær tilsalgs på våren... ikke det lureste kanskje.

Men jeg knytter et slags "bånd" med klærene jeg kjøper og har vanskeligheter med å gi vekk en del. Sparer på alt det fine. Men vet jo ikke helt hva jeg sparer de til.

Kanskje til den dagen mine barn får barn eller når min lillebror får barn...

Men ellers stapper jeg det meste i poser og gir til fretex.

Lurt å selge for å kjøpe nytt.

Jeg har fått inn vel 350 kr på det jeg solgte, går til ny seng til jenten vår.

Kaster det som bør kastes, gir bort det som kan brukes - og i det siste har jeg begynt å shippe "the good stuff" til fretex, så kan kanskje noen som vil ha det kjøpe det for en billig penge der.

Annonse

samler på det som er fint og spesiellt, førstemann er jente og neste er gutt, mulig vi vil ha en kltt til senere, men sparer på klærne for min egen del og barna når de blir eldre.. syns det var gøy å se på mine babyklær og fikk bruke det til dukkeklær..

er ikke klar for å kvitte meg med allt!

men det jeg ikke ønsker å samle på sender jeg med disse konteinerne, og det som er styggt og slitt kaster jeg bare..

Kaster det slitte og stygge. Pakker pent bort det aller, aller fineste som strikka-klær, spesielle plagg, fine kjoler, sett etc. Gir bort resten.

selv om vi ikke skal ha flere, så får jo barna våre forhåpentligvis barn en dag, og da er det fryktelig morsomt å kunne finne fram klær som de selv har brukt. Min svigermor har tatt vare på så innmari mye fint etter sin sønn, som våre barn har hatt glede av. Skikkelig morsomt. :-)

Tenkte jeg skulle spørre morfaren til mannen min om han kunne levere det til noen barnehjem i øst-europa en plass, han har vært nede med ting endel ganger som jeg vet:) Sist han var nede kom han tilbake med noen leker i tre til barna min som barna på det ene barnehjemmet hadde laget, synes det var veldig koselig gjort:)

Vi arver klær og kjøper litt nytt. Når vi er ferdig med det, leveres det til en annen som bruker dem og gjør det samme.

Det som slites ut blir kastet og alle putter i litt nytt i posene. På den måten brukes klærne til de er utslitt og det er flott!

(ps - jeg har absolutt råd til å kjøpe fine klær til mitt barn, men ser ikke poenget når det er mulig å arve og gi videre)

Nå kommer sistemann (nr 3) her i huset snart, og nå er det slutt på å samle på klær. ;) Det eneste jeg ikke skal skille meg av med er alle strikka ullklærne som barna har fått fra besteforeldrene. Vi har vært så heldige å ha i overflod av nydelige ullklær, og disse skal jeg pakke i kofferter og spare på. Jeg har selv brukt flere av mine egne strikkaklær på mine barn, så jeg håper at de kan komme til nytte igjen når mine barn får barn. ;) Alle andre klær gir jeg bort om noen i omganhskretsen min blir gravid, ellers så selger jeg kanskje litt og resten går nok i en fretex boks. Det er litt sårt å tenke på at alle disse nydelige små klærne skal bort og at vi mest sansynlig ikke skal ha flere barn nå, men om det skulle bli ett til barn senere så blir det jo fryktelig gøy å få handle litt nytt også da. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...