Gå til innhold

Får barna dere nye klær hver dag?

Anbefalte innlegg

Minsta bytter truse, sokker og t-shorte hver dag. Bukse og genser etter behov, men er ikke ofte hun kan gå med det samme to dager. Spesielt ikke om sommeren.

Eldstemann bytter truse, sokker og t-shorte hver dag. Genser og bukse ved behov. Kan gjerne ha det i to dager.

Fortsetter under...

7åringen kan av og til bruke buksa to dager etterhverandre, men det er ikke hver dag. Alt annet byttes daglig.

Minsten på 3 må bade/dusje hver dag - og får også rene klær fra topp til tå nå på sommeren. Han ser ikke ut etter en dag i bhg.

Annonse

Alt rent hver dag her også. Det hører til unntakene hvis en bukse eller kjole kan brukes en dag til. Venninna mi lar ungene gå 2-4 dager i samme sokker, jeg dåååner det stinker jo tåfis. Tror ikke alle fatter at også søte små tottelotter lukter.

Her får 3-åringen rene klær på når vi kommer fra bhg og som oftest greier hun å skitne til dem også før leggetid - er det mulig. Bein og armer er fulle av blåmerker og skrubbsår, så jeg skjønner jo hvorfor det skjer, he he...;-)

Nye klær hver dag ja, spesielt nå på sommerstid hvor de er mye ute i løpet av dagen og skitner seg til. Er klærne uten flekker eller skitt, har jeg ingen betenkeligheter med å bruke de to dager på rad.

Rene klær stort sett hver dag. Eldste på 7 kan av og til bruke samme genser i to dager, men han er ellers så aktiv høyt og lavt at alt annet bør byttes. Egentlig skulle skoene hans vært vasket ukentlig også =P 4 åringen tåler ikke å bli våt eller skitten og insisterer på å bytte umiddelbart. Herregud jeg er glad jeg lever i vaskemaskinens storhetstid :)

Annonse

Vi bytter undertøy og sokker hver dag. Andre klær brukes til de er skitne, alt fra en til fire dager tenker jeg.

Vi bruker mye ull og ull/silke, og det tåler fint noen dagers bruk før vask. Bomull derimot vaskes som oftest etter en dags bruk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...