Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #26 Del Skrevet 8. juli 2011 Jordmor har et poeng, men kunne sagt det på en hyggelig måte. kjenner jeg er veldig, veldig glad for at jeg er tredjegangs nå. Vet litt mer hva jeg går til, og ikke redd for å sette grenser når det kommer til besøk osv. jeg skal føde i Kristiansand. Går alt fint blir jeg plassert på pasienthotell. Da stikker jordmor nesa inn døra av og til for å spør om jeg trenger smertestillende. Jeg syns det er herlig befriende! Kan klare meg selv, gå tur i gangene og spise i kantina. NULL avlastning. Kun av mannen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143384429-upassende-av-jordmor-%C3%A5-si/page/2/#findComment-143385457 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #27 Del Skrevet 8. juli 2011 Desto viktigere og ikke ta imot besøk. Jeg har lagt på barsel og på hotell. Første gangen var jeg på barsel, lå sammen med noen skrikerunger skal sies. Og besøk kunne jeg ta imot, bare jeg gikk ut av avdelingen, så det gjorde jeg titt og ofte. Satt ute i den gangen på harde trebenker og tok imot alle som ville se. Hadde ofte en sovende baby i sengen under besøket og når den våknet gikk jeg inn og puppet, så var det nytt besøk etc etc. Og når kvelden kom og jeg skulle legge meg og var så sliten at jeg kunne dø, ja da begynte jo noen andres unger og hyle om ikke min gjorde det. Jeg sov i prinsippet ikke på 4 dager. På bildene har jeg mørke ringer rundt øynene. Så jeg var veldig bestemt på å ikke ta imot en levende sjel annet enn mann og barn 2. gangen. Besøket tar man hjemme etter noen dager. Men tilbake til det jordmoren sa, så var vel det litt unødvendig sur kommentar. Men hespetre møter man overalt her i verden. Fikk du avlastning da? Du skulle bare spurt noen andre... det er lov å spørre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143384429-upassende-av-jordmor-%C3%A5-si/page/2/#findComment-143385568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #28 Del Skrevet 8. juli 2011 Jeg kunne ikke ta vare på ungen, grunnet kraftig spinalmigrene, og én gang gjorde jeg den feilien at jeg ba om hjelp. Alle barnepleierne hadde sagt at de kunne passe ungen, om man måtte ha litt mer ro rundt seg. Men uheldigvis kom det ei oppstanasig jordmor, som ble sjokkert over at jeg ikke kunne ta vare på min egen unge. Da brast jeg i gråt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143384429-upassende-av-jordmor-%C3%A5-si/page/2/#findComment-143385599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2011 #29 Del Skrevet 8. juli 2011 Man lærer så lenge man lever. Med nr 3 har jeg planen klar, hvis alt går etter planen: Nada besøk. La ungen ligge til brystet hver 3. time 10 min, er han/hun urolig - MME på kopp!!! Den evinnelige masinga på å legge barnet til puppen kontinuerlig selv om man blør, mener jeg er så unødvendig. Melka kommer uansett om man vil eller ikke. Med en gang morkaken er ute av kroppen begynner den å produsere melk. Når melken begynner å komme, så slutter man man tillegg og lar barnet suge seg mett. Da slipper man den grusomme starten med tørr-suging og kjøttsårbefengte brystvorter. Dette gjorde jeg sist, og jeg kan love dere - har aldri hatt så mye melk! Og hele barselopplevelsen ble mye mere positiv. Lå på hotell sist, og kom først med hatten i hånden og lurte på om babyen kunne på noen ml med mme, da reiste det en jordmor seg opp, gikk bort til kjøleskapet og viste meg en hel rad med ferdig mme. Forsyn deg, sa hun bare. "det der styrer du selv" Så herlig!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143384429-upassende-av-jordmor-%C3%A5-si/page/2/#findComment-143385605 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå