Gå til innhold

Siden vi snakker om navn. Mannen min vil kalle opp etter bestefar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Finn - Helt greit navn, kan fungere som første navn i et dobbeltnavn. Finn Erik, Finn Erlend, Finn Martin osv osv.

Aage - En liten del av meg tenker på han i hotel cæsar med lappen over øyet. Men det er bare min assosiasjon. Ellers et helt greit navn

Knut - veldig "gubbete" syns jeg

Bjarne - også ganske "gubbete", men i tillegg litt utsatt for mobbing føler jeg. Men som alle påpeker hele tiden så kan hvem som helst bli mobbet for hva som helst.

Annonse

Annonse

Kanskje fordi jeg er i den generasjonen jeg er i - hadde hoppet over Bjarne (dere vet - helt bjarne....)

Men ellers så synes jeg de andre er fine.

Når barnet er født ser det om det er en finn, aage eller knut dere har fått! (dere kan jo sjekke hva navnene betyr og kommer fra som et utgangspunkt)

Her er oppkalling ikke det samme som samme navn. vi bruker forbokstaven i navnet, og finner et vi liker. Og jeg bor på vestlandet, og her er oppkalling normalen. Alle jeg kjenner har noen de vet som er oppkalt, uten at hele navnet er brukt.

Jeg er selv oppkalt etter begge mine bestemødre, men vi har bare forbokstaven felles. Samme med min datter - hun er oppkalt etter min mor som var med på fødselen, men bare med forbokstaven :) Mamma vet at min datters navn er til ære for henne, selv om det ikke er likt. Og hun sa da min datter ble født, at den ungen var litt hennes på alle måter :)

Navn er litt som gaver, tanken bak er det som teller :)

Jeg ville valgt knut og hatt et navn til.

Hos oss er Odd et familienavn på farssiden, og jeg er ikke så veldig fan av det. Men jeg gikk med på å kalle sønnen min det pluss et navn til, på betingelse av at det andre navnet skulle brukes til daglig. Så Odd står bare på papiret. Er bare farfaren hans som bruker begge navnene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...