Matrosen og Meg:) Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Jeg har pakket ferdig fødebagen, og har etter hva jeg har fått i råd av andre pakket joggebukser og litt store, lette singletter. Altså klær som ikke er trange. Uansett, jeg var på kontroll på sykehuset da jeg trodde noe kanskje var i gang, og møtte da på en dame som tydelig nettopp hadde fødet, kanskje dagen før eller samme dag, og mannen hennes som gikk med den ferske babyen. Jeg klarte ikke å la være å legge merke til at hun hadde på seg lys kjempefin tunika og lys tights. så usedvanelig fresh ut. og jeg kom til å tenke, jeg kommer jo til å se ut som en boms. Jeg har vel og merke handlet ny joggebukse, og nye singletter, slik at jeg skal føle at jeg ser litt grei ut. Så til dere som har født før, skal man ta med seg litt finere klær også, eller var dette menneske en "jåledame"?
mim26 Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 fra egen erfaring hadde jeg behov for å se litt "fresh" ut etterpå...kanskje ikke timen etterpå, men etter å ha fått summet seg litt og tatt en deilig lang dusj var d godt! huske mamma hadde kjøpt herlig dusj såpe og lotion med fruktduft fra bioterm og en deilig ny parfyme til meg som sjukehusgave da de kom på besøk...bare d gjorde underverker!! d hjelper veldig på energien at en kan få ordne seg litt..men neglelakk og høye heler kan ligge igjen hjemme:P jeg kommer til å kjøpe meg et par behagelige, men likevel fine plagg til dagene på sjukehuset for jeg gidde ikke å gå i "pysjen" hele dagen:D
Maia&Mathias <3 Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 JEg har kjøpt meg ett par nye viskosebukser, sorte noen og noen singleter. Forrige gang hadde jeg bare med meg joggebukser og jeg følte meg ikke særlig fresh. Skal bli deilig å føle seg litt fresh denne ganga!
sonnenschein Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 Jeg har også pakket ned et par tunikaer, tights og kjole med knapper foran. Liker å pynte meg litt, men har lagt vekt på at det skal være behagelige klær. Har også joggebukse og t-skjorte i veska slik at jeg kan velge ut i fra hvordan jeg føler meg....
Gjest Lenchen J98, J08 Skrevet 7. juli 2011 #5 Skrevet 7. juli 2011 Jeg har også pakket litt freshe klær. Tights og en fin joggebukse i tynn bomull, og noen tunikaer og lange topper i lyse, delikate farger. Syns det er litt ok å føle seg litt fresh etter fødselen
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Jeg var og kjøpte meg en ny singlet og en skjorte i dag som skal pakkes ned og ikke brukes før barsel. Har planer om å kjøpe meg en ny bukse også, en lett sommerbukse eller lignende. Ikke noe for fancy, men behagelig og pent. Sist gang følte jeg meg som en dass, men brøy meg heller lite om det da jeg var så trøtt og sliten at.... Jeg er overhodet ikke den "pynta" til vanlig, men tenkte at om jeg har noen litt nye, men behagelige klær så kanskje jeg føler meg litt freshere. Har ikke kjøpt meg et eneste nytt klesplagg siden jeg ble gravid så føler ikke akkurat at det å bruke 500 kr på litt nye klær er noe jeg ikke kan unne meg...
2små,rosa&blå Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Ettersom jeg nå skal bo her på barsel i ca 2 uker kan jeg jo skrive opp hva jeg har funnet nyttig til nå (-: -Store håndklær! Skulle ta en dusj og oppdaget at håndklærne er jo bittebitte små! -Gode løse klær -Bind du er komfortabel med -Mat og drikke du er komfortabel med -kamera, pc, telefon -Klær til lille Det skader jo selvfølgelig ikke å ta med klær som både er komfortable og fine da.. Har selv med meg sminke, shampoo, tannbørste o.l. Deilig å kunne føle seg litt fresh for sin egen del.. Men tror ikke akkurat det er så mange som legger merke til det uansett. Alle er jo i ammetåka eller lignende her alikevel (-;
Sololight Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Jeg hadde med meg heeelt feil klær forrige gang- og følte meg skikkelig ukomfortabel. Joggebukser og pysjbukser strammet i livet, og toppene føltes for små... Det er ikke særlig delikat med stramme singleter over magen rett etter man har født. Nå skal jeg ha med meg gravid-tightsene mine og løse/vide tunikaer eller kjoler. Deilig å ikke ha noe som strammer noe sted, og som skjuler pløsemagen:-)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 8. juli 2011 #9 Skrevet 8. juli 2011 Er nok litt individuelt. Jeg hadde med meg joggebukse, singletter, gravid t-skjortene mine og hettejakke. I tillegg hadde jeg med meg sminke, parfyme og hårføner ;o) Jeg ble sydd, i tillegg hadde jeg hetetokter og syntes derfor det var godt gå med løse, tynne joggebukser i tillegg til å ha muligheten til å ta av og på jakka ut i fra temperaturen. I tillegg syntes jeg det var rart å amme foran familien sånn i begynnelsen og følte meg mer påkledd med jakken for da kunne jeg dra den litt foran puppen. Men jeg sminket meg og følte meg mer enn fresh nok på sykehuset i mine nye "bomse" klær ;o) Tanken på tunikaer og kjoler har jeg skrinlagt til neste år, rett og slett fordi at jeg skal ha muligheten til å få frem puppene i tide og utide, med og uten besøk uten at jeg føler at jeg kler totalt av meg. Og puppene ( som dessverre er store i utgangspunktet) ble enorme de første dagene, før de stabiliserte seg, så hadde ikke fått på meg mye fancy uansett. Nå fødte jeg på et "landsens" sykehus med skjermet barsel avdeling og de fleste gikk kledd som meg, eller bare i morgenkåpe eller sykehus skjorte. Når det er sagt så tror jeg ingen som kommer på besøk kommer til å legge merke til hva du har på deg, og heller ikke du selv. Er nok babyen som gjelder for alle mann alle da ;o)
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 8. juli 2011 #10 Skrevet 8. juli 2011 Vel, første gang klarte jeg ikke engang å stå oppreist de første døgnene, så tenkte fint lite på dette og vandret vel stort sett rundt i sykehusskjorte de gangene jeg dristet meg på do tenker jeg. Andre gang hadde jeg fin, ny velour joggedress som jeg hadde brukt i 7. måned -så ut som en stappet pølse i den (gikk opp(!) en halvkilo på føden -man kan ikke regne med å passe ting man ikke passet sent i sv.skapet tydeligvis...). Tredje gang fine gravidbukser fra ca 7 mnd samt ny, fin ammegenser fra boob med god plass til en postgravid mage. Er meget slank til vanlig og lagt på meg 8-14 kg under sv.skapene. Men den første tiden efter du har født er kroppen helt annerledes -puppene er enorme, magen stor og slapp, du må gå med stor bleie (bind holder absolutt ikke! for de fleste) de første dagene, du lekker blod, slim, melk og andre kroppvæsker, svetter som en gris, har gjerne vonde efterrier, kan være svimmel av blodtapet mm. Komfortable, vide klær som tåler blod, gulp og hyppig vask er et must. Samt en god amme-bh eller to, gjerne en del størrelser større de første ukene enn senere i ammeperioden. Hvit linbukse hører vel med på toppen av min ikke-engang-tenke-på-å-ta med liste
Gjest Lenchen J98, J08 Skrevet 8. juli 2011 #11 Skrevet 8. juli 2011 Et tips hvis man velger tunikaer og ikke ønsker å flashe magen hver gang man skal amme, er å ha en singlett under med litt dyp utringning, så drar man utringningen under puppen og tunikaen opp. Da føler man seg ikke så avkledd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå