Gå til innhold

Hva trenger man på telttur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri med tepper,men liggeunderlag og puter. Engangsgriller er fint:)

Tenk når du handler mat,og kjøp smøre/tubemat.Kjempekjekt.

Husk zalo,oppvaskbørste eller klut og noe å vaske opp i.

En stor torkyrull og dopapir er ett must.

Mygglys,en gasslampe og myggspray så tenker jeg dere er i mål

Less is more, spørs jo hvor langt man skal drasse med seg sakene også, er det å kjøre til en campingplass så er det jo ofte bord og benker der, sjekk på forhånd, skal dere ut å gå et stykke så er det greit å ha minimalt å dra på.

Vi var på bobilferie en uke, da var det jo kjekt å ha bord, stoler osv...men da trengte vi jo ikke bære ting annet enn løfte dem ut av lasterommet på bobilen tross alt.

Gjest ronja røverdatter

Man MÅ ikke ha med noenting, bortsett fra soveposer. Alt utenom det har med komfort og hva man ønsker å gjøre. Så det dreier seg vel mer om hva man VIL enn hva man MÅ.

Jeg vil ha med campingbord, primus og grill - nei, ikke engangsgrill, det brukes ikke i dette huset, gode madrasser og sikkert mer også.

Man må ikke ha med camping bord eller primus, men vil du slippe å grille all mat, men kanskje koke opp noe boksemat eller koke vann til kaffe og oppvask av evnt kjeler etc, er det greit med primus. Man får kjøpt de veldig små, altså de tar lite plass. Vi koste oss med rett i koppen og spagetti a la capri på tur.

Ta med oppvaskbørste og zalo som nevnt her.

Liggeunderlag er viktig hvis bakken er ujevn, gjerne oppblåsbar.

Tenkte egentlig å basere oss på cafémat, og evt ha noe brødmat i teltet. Men koselig å kunne grille litt på kvelden=)

-luftmadrass

-soveposer

-telt (daaah)

-nødlader til mobil

-plastbestikk

Da er jeg hvertfall godt i gang! Er bare for 2 netter, så ingen stor krise om jeg glemmer noe=)

Annonse

Har følgende med på tur:

Liggeunderlag

Lykt

Sovepose

Puter

Ullklær til kvelden

Salt

Stekepanne, kjele, brenner og kokemalt kaffe

Stoler + bord (veldig deilig å ha noe å sitte på etter ungene har lagt seg, så kan man ha bordet i forteltet om natten til å ha sekken oppå)

Myggspray

Bålpanne (om du har det, husk tennvæske)

Skinn til å sitte på dagen og sove på om natten.

Tallerken + kopper (bestikk)

Fyrstikker

Kniv

Kjølebag

Plastbolle, skrubb og såpe til oppvask

Boksåpner om du skal lage den type mat

Det spørs selvsagt om man skal utenfor allfarvei eller om man skal bo på en campingplass!

Jeg anbefaler å ta med myggstift/olje e.l.

Lykt og leatherman er alltid på plass!

Mat som ikke "svetter" (f.eks. tubeost osv)

Har aldri angret på å ha med meg et par brødposer

Er unga store nok - spikkekniv!

Solstol har jeg aldri hatt med på campingtur. Liggeunderlaget er greit nok.

Badetøy er selvsagt et must om dere skal ved et vann eller kommer over ett på turen.

Ville droppet plast- bestikk, samme med papptallerkener. Utrolig kjedelig å se pølsa sprette bortover, ikke få skjært kjøttet i biter uten å søle hele fat- innholdet utover gresse når man skal kose seg med litt mat ;) Ta heller med skikkelig bestikk, gjerne biff-bestikk, dype plast-tallerkener (kan jo brukes til suppe også) en skrubb-svamp og litt zalo. Ellers kjekt med thermos (for te-vann eller kaffe, kan fylles opp på en kafe el.l.) Kan jo også bruke vannet til rett-i-koppen o.l. En flaske vann er kjekt å ha liggende i teltet,

Kommer ellers an på hvilken komfort dere er ute etter da, klarer seg jo med utrolig lite, men litt "luksus" er alltid deilig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...