Gå til innhold

Nevn 1 ting du ANBEFALER å pakke i fødebaggen :

Anbefalte innlegg

Gjest En til 2011 <3

Så mange gode tips og råd dere har kommet med. Mye jeg selv aldri hadde kommet til å tenkt på selv :) Siden jeg driver å styrer med denne fødebaggen selv , så ser jeg at jeg må "pakke om" litt :P

Første gang jeg lå på barsel, så delte jeg selvfølgelig rom med andre. Jeg irriterte meg grønn på at det hele tiden ble fritt for bind inne på badet, å ikke var det noe morro å drive å ringe på konstant for å få nye. Ene jenta tok til å med MED SEG en hel haug med bind den dagen hun dro hjem fra sykehust (?)... Så da var det tomt igjen!! ARG.... Så denne gangen har jeg pakket ned 2 pakker med nattbind, skal ikke dele med nooooen ;) Brukte ikke di store bleiene mer enn 1 dag sist gang, di var så store å ekle at jeg ikke klarte mer. Ikke blødde jeg så mye heller at jeg hadde behov for det. Så nå satser jeg på at nattbindene gjør like mye susen denne gangen :)

Fortsetter under...

Ha, der sier du noe, jeg har ikke engang tenkt på at jeg skal dele rom på barsel, så at det kan bli kamp om bindene. ;-) Hadde ikke tenkt å ta med meg bind, for fikk nok av det sist på hotellet... Jaja, kanskje bare la mannen få plukke med seg om jeg trenger mer enn jeg får.

Lykke til på føden, da! :-)

Vil si egne truser, hipsers eller boxershorts.

Mange snakker om nettingtrusene man får på barsel, men disse siger jo om man beveger seg. En egen boxer utenpå bindene får alt til å sitte mye bedre.

Var helt avhengig av det med begge mine fødsler.

Og kanskje en mamma ved behov ;-)! Etter min første fødsel var jeg veldig svimmel og blødde endel, det var derfor helt uunnværlig å kunne spørre mamma når hun kom på besøk om hun bare kunne være på badet mens jeg tok en dusj. Syns det var noe samboer kunne slippe, å hjelpe meg med å holde bind og truser mens jeg skulle kle på meg, svimmel som jeg var. En mamma er alltid god og ha!!

det er sååå mye jeg kunne skrevet, men jeg var igrunn avhengig av Imsdal flaska mi (drikker mye mer vann når jeg drikker av flaske med drikketut) Ellers må jeg slenge meg på mange av de andre her, joggebukse, deilige topper, ammebh og egne bind =) =) =)

Selv har jeg fått mange flere tips av denne tråden, så den må holdes oppe i noen mnd til =)

Annonse

Til fødselen anbefaler jeg tannbørste! jeg hadde en veldig lang fødsel og fikk verdens ekleste ånde og tørreste munn av å puste i så mange døgn, så det var helt himmelsk å kunne pusse tennene :)

Gjest En til 2011 <3

Blondie og lykkerus:

Det er vell vanligst at nyfødte passer klær i str 50 den aller første tiden, sjeldent di er så lange og store at di får plass i str 56 med en gang.

Så for å komme til hva man skal ha med til småttisene,først å fremst så er det vell kanskje vanlig å være på sykehuset i 3 døgn ca for førstegangs.

- 3-4 bodyer m lang arm ( kan jo bli litt melkegris og gulping )

- 2 strømpebukser

- 2 sparkebukser

- Små huer¨

- Sokker/tøfler

- Hentesett ( bukse,jakke og hue etc som man ønsker å bringe barnet hjem i,må tenke på at man skal ut i friluft og sitte i bil et stykke,så babyen må være litt mer påkledd )

- Eget babyteppe i ønsket farge/fasong

Klærne på sykehuset er som regel veldig slitte og dårlig passform på etter mye bruk, så jeg anbefaler å ta med eget. Det er uannsett mye koseligere å kle babyen sin opp i sine egene klær.Var ikke noe fornøyd med helseteppene vi fikk låne på sykehuset, di var harde og stive...

Vanskelig med størrelser på en baby man ikke har sett, men ingen av mine har noen ganger passet i str 50.. Jeg kommer også denne gangen til å handle str 56 til å begynne med, så får jeg heller brette opp litt i starten. De vokser jo så fort at om det er en normal-størrelse-baby vokser den ganske snart inn i 56 likevel :)

Annonse

Gjest En til 2011 <3

Det er jo så stor forskjell på disse nyfødte :) Kanskje man kan ta noen bodyer i 56 just in case ? :)

Min første var bare 47 cm når han kom til, å jeg hadde bare pakket ned 56 :/ Så ungen SVØMTE i klærne...

Vi kommer nok til å kjøre str 50 ettersom begge våre har brukt 50 i 3 og 7 uker etter fødsel =) Men mulig jeg slenger med en body og bukse str 56 bare for å være sikker =)

Reise hjem antrekk har vi som tradisjon at pappa (m/søsken) drar å handler etter fødse,l og vasker for å ta med på sykehuset den dagen vi skal hjem, nytt både for meg og babyen =)

hårføner.

viss du må sy, anbefales det å skylle og føne der nede etter toalettbesøk.

Det er viktig at det ikke blir for fuktig miljø der nede etter fødsel, og da kan det være fint å føne hver gang etter toalettbesøk...;) ikke vondt heller..!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...