Gå til innhold

Nevn 1 ting du ANBEFALER å pakke i fødebaggen :

Anbefalte innlegg

Gjest En til 2011 <3

Har du barn, eller kanskje du nettopp har fått din første??

Da er jeg kjempe interessert i å høre hva DU mener var den viktigste/lureste/smarteste etc du pakket i fødebaggen. Vi er alle så forskjellige så dette kan bli veldig spennede. Blir nok mange inspirerte kommende mødre som snart skal ta for seg SIN fødebagg, eller kanskje allerede holder på, men trenger noen tips å råd ??

Fyr løs mine damer, men husk : Bare 1 ting hver !!!!

Fortsetter under...

2 ting... Amme-bh og ammeinnlegg. Jeg hadde ikke fått kjøpt det enda sist, så hadde ikke noe å gå med de 5 dagene vi var på sykehuset. De hadde ikke noe på barsel og lost som jeg var tenkte jeg ikke på å gå rett ned på sykehusapoteket å kjøpe....

Denne gangen har jeg brukt amme-bh en lang stund allerede og innleggene skal kjøpes inn i god tid;-)

bryst skjold!!!!!!!!

om du har små brystvorter så er nuk sine best, ellers kan du bruke avent sine.. jeg syns at avent sine var altfor store til en nyfødt munn.. men hadde ikke klart meg uten i ettertid! brystvorter som ser ut som kjøttdeig er ikke bahagelig! :S

Annonse

Jeg må si 2 ting...

1.Ammeinnlegg i ULL! Hadde så J**** vondt i puppene med en gang temperaturen sank litt at jeg trodde de skulle sprekke! Ullet var en ren velsignelse!!

Tips: Amme bh var vond på da jeg var på sykehuset. Derfor tok jeg en slik netting truse (som man får etter fødselen) og klippet av skrittet. Tok den på som en tube topp og hadde amme innlegget inni. Funket så bra at jeg nasket med meg en haug av de trusene hjem ;o)

2. Ammeputen! Den skla være med neste gang uansett!! Jeg fikk alt med ammingen til på klinikken, men da jeg kom hjem måtte jeg begynne på nytt uten veiledning og endte opp så sår at jeg blødde på brystvortene i flere dager! Dessuten er den super som pute også.

To ting; singlett og hettejakke. Temperaturen min svingte noe inni all verden i begynnelsen slik at det var godt å kunne regulere temperaturen. Også var det enklere å få tak i puppen for en nybegynner med singlett, hettejakken gjorde at jeg følte meg mer påkledd når jeg satt og klæbba.

Annonse

Noe å spise til om natta når du er våken. Nå skal jeg på ABC og der har de kjøkken med mat vi kan ta om natta, men da jeg var på Storken var jeg så SKRUBBSULTEN om natta og ikke noe matservering mellom kvelds og frokost så endte opp med å snike med meg brødskiver fra kveldsen og spise om natta. Hadde sjokolade og div på rommet, men ble så kvalm av sjokolade at jeg ikke klarte å spise det.

Ullsokker! (og tynne sokker for å ha under hvis du er som meg og syns det er litt ekkelt med ullsokk rett på foten) ;-) Med førstemann var det i allefall DEILIG å kunne kle på seg ullsokker og tusle rundt i, selv om crocs også var med. Nå er jeg ofte veldig kald på føttene, så jeg vil si at ullsokker er et MUST! Det beste er selvfølgelig mammas hjemmestrikkede, rosa ;-)

Klær som er behagelige å ha på - spesielt mange singletet og t-skjorter. Jeg fikk ikke sykehusskjortene igjen over magen og måtte bruke egne klær hele tiden, og pga svette og melke-renning måtte jeg skifte ganske mange gang per dag. Var på sykehuset en hel uke, og da måtte jeg ha ganske mye klær.

Ellers angrer jeg på at jeg IKKE pakket lipsyl fordi jeg ble veldig tørr på leppene av sykehusluften og noe å ha på føttene. Hadde med meg crocs, men jeg hovnet sånn opp i føttene etter fødselen at jeg ikke hadde sjangs til å bruke dem (alt vannet i hele kroppen havnet i føttene, før det saaaaaakte forsvant ut av kroppen. Jeg trodde ikke det var mulig å få så store føtter.)

Det jeg har satt mest pris på de to forrige gangene jeg var på barselavdelingen i Stavanger (fikk ikke kommet på hotellet, så jeg vet ikke hvordan det er der) er rullen med det mykeste toalettpapiret jeg kunne finne. Det de har på barsel er så fullt av limstoffer (resirkulert) og er bare ett bitte litte hakk bedre enn å tørke seg med sandpapir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...