Gå til innhold

Usikker eg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har ein sønn på 3 veker og 4 dager. Han er veldig glad å ligge med pupp, Han tar også smokk, men nokon ganger så berre spytter han den ut heile tida og skriker. Han blir stille når han får pupp, men eg føler at han bruker meg som smokk etter ein 5 min og kjenner eg blir sår på brysta. Ellers når eg held han leiter han kun etter brystet også. Gjer dei det alltid når dei er med mora? Men trenger han fortsatt mykje nærheit. Gjer eg noko feil? Eg gjer han met men så fort som eg kjenner at det berre er kosing tar eg puppen ut og gjer han smokken, men da blir han rasende. Nokon tips?? Hjelp, det er min første.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann, hvor lenge ammer du ca på hver pupp? Du sier at du tar han vekk etter 5 min, er det etter 5 min med amming eller? Min lille kunne ligge lenge lenge å die, det er jo den viktige ettermelken som er viktig at de får i seg og den tror jeg neppe han får i seg etter bare 5 min, når han blir størrw ja og suger kraftigere, da kan det hende at han dier seg ferdig på 5 min.

Anbefaler deg å sjekke ut www.ammehjelpen.no hvis du ikke allerede har gjort det.

Det er normalt at de søker etter puppen ja :) for kos, nærhet, trøst, mat osv. Og ja de trenger mye nærhet, du skal tenke sånn at han har jo ligget trygt inni magen din og lyttet til dine lyder, hjerteslagene dine etc, så når han ligger inntil deg og hører hjertet ditt slå og kjenner lukten din, så er det det beste han vet.

:)

Skrevet

Nei, han ligger lenge og dier. Glemte ein 3 foran 5 der ja. Eg byrja å gje han no kl 21.20 og måtte tilog med skifte bryst. Han tok brystet mitt og sugde men så spytta han den ut igjen. La han til den anndre og ten godtok han og ligger der på den no og virker som han berre ligg og små eter og koser seg samtidig..

Skrevet

min var og er fortsatt en ekte puppoman, han er 8 mnd nå :) Men han spiste kun av en pupp om gangen til han var nærmere 5 mnd. Men jeg ville ikke vært bekymret om jeg var deg. Hvis puppen får han til å roe seg, så la han puppe i vei :) Jeg kunne lett amme i 40 min da han var mindre, kanskje til og med lengre noen ganger.

Min tok ikke smokk og tar ikke smokk nå heller, men det er normalt at de spytter den ut, først når de blir litt større finner de den riktige teknikken (tror jeg) :)

ang ømme brystvorter, så kan du jo smøre med purelan og lufte puppene masse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...