Gå til innhold

Jeg har vært i nabokrangel for 1 år siden. Vi er "ferdig" med det, vi er ikke på talefot!!! Men de irriterer meg sånn at det seriøst går ut over hverdagen. Noen som har en "teknikk" for å legge det "bak" seg?

Anbefalte innlegg

Jeg synes de oppførte seg helt på tryne :( Min mor, som er syk på mange måter, skulle "hjelpe" oss litt i hagen UTEN AT JEG OG MIN MANN VISSTE OM DET. Hun klippet ned 3 stilker med roser som hang over i våres hage.

Etter 2 meklinger og truing med rettsak osv... så endte vi opp med å punge ut med 7000 kroner.

Det er ikke pengene som irriterer meg... men måten de behandlet oss på. Vi måtte ta ansvar for noe vi ikke hadde anelse om skulle skje... og at det var et menneske som ikke kan stå for det hun gjør.

Jeg VIL legge det bak meg, men kjenner jeg blir superforbanna bare jeg hører et nys fra den DRITT KJÆRRINGEN ved siden av oss!!!! Jeg vil jo ikke la de styre kosen vi skal ha i hagen i sommer. Jeg vil bare gi faen i dem... hvorfor gidder denne kroppen min henge seg opp i det - hvorfor blir jeg ikke ferdig med det?

Noen som har tips til hvordan jeg kan legge dette bort fra tankene mine? Flytting er ikke et alternativ ;)

Fortsetter under...

For noen grådige og griske tapere av noen naboer.

La den kose seg med 7000 av dine kroner. Aldri gi dem noe igjen. Og du kan kose deg med at du er et bedre menneske enn dem.

Si det var dyrt, men at de dukke skal kose seg med at du ergrer degi tillegg.

Jeg har vært i nabokrangel (dvs. naboene mine ønsker at jeg skal flytte fordi de ikke vil ha alenemødre i nabolaget), ikke så seriøs som deres (husker historien din fra Skravle), men jeg velger å se en annen vei. Jeg hilser alltid, smiler og er blid. De hilser aldri tilbake, men det er deres valg. Jeg velger å legge det bak meg, se fremover og håper at ting kan gå tilbake til slik det var før.

Det er ikke lett å være trivelig mot noen som ikke vil en vel, men noen ganger så må man bare være den voksne og forsøke å gjøre ting bedre. Håper du klarer det og at naboen velger å ta din utstrakte hånd.

Masse lykke til:-)

Husker saken din godt, så det var slik den endte.

Tror det som henger igjen er bitterhet og det trenger bare tid. Naboen vant jo en kamp som de egentlig ikke hadde noe sak på, det som henger over til dere har dere rett til å kutte bort.

Jeg tror jeg hadde bitt tenna sammen og kost meg ekstra bare for å ikke gi naboen nok en seier. I tillegg kan du jo plante noen busker som stenger henne enda mer ute :o)

Har du skrevet om denne feiden før? Endte dere virkelig med å måtte betale 7000(!) kroner for noen nedklipte roser?? Himmel!

Jeg kan se at det alltid er to sider av en sak og blablabla, men det der hørtes helt vilt ut! Jeg er selv et ivrig hagemenneske og hadde blitt kjempelei meg om noen hadde ødelagt hagen min på noe vis, men det der er jo over stokk og stein! En unnskyldning burde vært nok.

Det er bare en ting å gjøre, og det er å se på naboene som en smule syke de også! Ikke tillat de selv å tenke på det engang, de er ikke vel bevarte!

Jeg husker du fortalte om saken. Jeg tror det beste du kan gjøreer å innseat din mors sykdom kostet deg 7000,-. Dette var ikke din nabos feil. Moren din gjorde noe galt. Enten måtte naboene gått etter henne eller etter dere.

Inviter naboene på feller grilling eller noe slikt. Ta initsiativ til et hyggelig naboskap. Selv om du ikke har lyst er det nok det som faktisk gir deg det beste livet fremover.

Annonse

Ingen tips, men har det helt likt! Her kan man kort si at min mc ble knust i min egen garasje, da naboen skulle skifte dekk på sin mc... I MIN garasje, uten lov! Ente i forsikringssak, og ett skikkelig oppvaskmøte...

Jeg har i motsetning til deg, ingen planer om å legge det bak meg!

Jeg husker saken og synes de oppførte seg helt bedritent rett og slett!

Bestem deg for at naboen ikke skal få ødelegge nåtiden eller fremtiden. Det holder at de har ødelagt mye frem til nå. Minn deg selv på at de er irrelevante, at du har mye annet fint i livet og at hvem de er og hva de gjør ikke er viktig for hvordan du har det her og nå. Når du kjenner at du irritererer deg, vend fokus bort fra dem og tenk på noe annet. Det høres banalt ut, men jeg vet at det kan være vanskelig å gjennomføre. Samtidig vet jeg at det er mulig. Du kan bestemme hvor stor innvirkning de skal ha på din virkelighet her og nå! Avspenningsøvelser kan være nyttige - når du hører henne hoste og tanken "Faen, der er den drittkjerringa igjen" melder seg, skal du mentalt flytte deg til en annen situasjon du slapper av i (på stranda, i badekaret, ligge på en blomstereng eller hva det er som gir deg indre ro) og tenke på det i stedet for på henne. Med litt øvelse er det nokså enkelt og da vil hjerterytmen senkes, tankene endres og irritasjonen forsvinner.

Vi betalte, for jeg orket rett og slett ikke flere møter med det ene og det andre. Måtte bare bli kvitt saken rett og slett. Pengene er irrelevante, men jeg HATER dem intenst!!!!

Jeg kommer ikke til å strekke ut en hånd til dem, jeg gleder meg til de dør!!! De er noen drittsekker rett og slett!!

Håper at med tiden vil jeg klare å gi faen i dem, og "stenge dem ute". Men det ser ut som det tar tid visst dette her... Så irriterende at de preger hverdagen min når jeg IKKE vil det. Vil bare "glemme saken og folkene"!

Takk for alle råd :)

Hilsen HI som er lynforbanna på de grusomme menneskene på nabotomta!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...