Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Da har legen min sendt henvisning for igangsettelse.. Noen som vet hvor lang tid det tar før man hører noe ?
NostraStoria Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 Så lenge han har sendt henvisning så hadde jeg ringt i morgen for å bestille time. Den henvisningen går til spesialist som gir deg en vurderingstime/kontroll for igangsetting.
MissisJ Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 min lege ringte i dag å bestilte time,og de ringte fra fødeavdelingen bare 3 timer etterpå med tim e til meg. Her i ringerike har de 8 dg overtid, før di gjør vurdering og 12 grense for igangsettelse,så fremt at morkaken fungerer fint og vekten til barnet tilsier noe annet. Håper jeg slipper å vente så lenge da. Hodet ar festet seg så da skjer det ihvertfall noe der inne:) lykke til til deg også....
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2011 Okei. For tror ikke jeg skulle til noe vurdering ifg. legen min.. Men da ringen jeg imorgen å spørr iallefall =)
Stolt-mamma-til-to-troll Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2011 Hodet til lillemann her har vært festet i 2uker nå.. Skal ringe fødeavd. imorgen =D
NostraStoria Skrevet 8. juli 2011 #6 Skrevet 8. juli 2011 Mulig prosedyrene er forskjellige rundt omkring, uansett så hadde jeg ringt til sykehuset idag HI. Jeg har aldri hørt før at fastlegen bestiller igangsetting direkte, men kanskje det er slik når du har gått et stykke over allerede?
2 gutter og 1 jente Skrevet 8. juli 2011 #7 Skrevet 8. juli 2011 Vi tro legen sendte henvisnings til overtidskontroll på sykehuset? Det er ihvertfall det som er vanlig prosedyre her i norge. Det er ikke opp til fastlegen om du skal igangsettes nå, det gjøres en vurdering på sykehuset. De vil ta ultralyd og sjekke fostervannmengde og aktivitet etc. Etter dette vil det bli tatt en vurdering i forhold til hvordan det står til med deg og barnet og du vil få ny time til kontroll, eventuelt igangsetting. Min lege pleier å ringe til sykehuset og da får han en time med en gang, men dette kan jo sikkert variere noe fra sted til sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå