Gå til innhold

Dere som har gåstol til barna deres

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begynte å leke med gåstolen når hun var ca 10 mnd, gikk når hun var 11- Ingen sammenheng med gåstol antagelig, men hun hadde det utrolig morsomt! (Når hun skulle prøve å gå brukte hun lære-gå-vogn, men hun datt jo mere enn den var praktisk da) Så morsomt å se de spinne rundt i gåstol med lyder og fart :)

Annonse

de skal ihvertfall ikke bruke inretningen før de kan reise seg og gå med støtte selv, så rundt 9-11 mndr tenker jeg. Alt før det vil være risikosport med hofter, rygg, benstilling og gåutvikling.

Min sønn er klumpfot, så slik inretning hadde vi ikke brukt om vi så fikk betalt for det, men han begynte å bruke gåbilen sin når han var stødig rundt bordkanten. Han var 16 mndr rundt da, gikk ikke før han var godt over 2 år, så for "normalutviklede" barn ville det vel vært rundt 9 mndrs alder (min sønn henger ca 1/2-1 år etter andre barn på forskjellige områder på grovmotorikk i ben/føtter)

Vi begynte vel rundt 7 mnd. Da begynte hun å krabbe så jeg trengte et sted å sette henne når jeg lagde mat osv. Da kom hun seg fortsatt rundt, men jeg trengte ikke å løpe etter henne hele tiden :)

Den ble ikke mye brukt siden hun foretrakk å være på gulvet. Og nå er hun 11 mnd og nekter å være i den. Men det var veldig praktisk så lenge det varte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...