Gå til innhold

Hva er forskjell på de forskjellige hormonbehandlingene tro??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd både puregon stimulering og spray og menopur. Jeg fikk mindre bivirkninger av puregon,og spurte om jeg kunne få det neste førsøk som blir i september...og det var greit,men hva er egentlig forskjellen på de? virker de forskjellig? og er den ene bedre enn den andre? (vil jo ha best mulig egg:-)

Noen som vet dette? takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går akuratt på det du sier - best mulig egg ;) Jeg gikk på gonal-f og fikk 10 fine like store egg ut. Alle var fornøyde. Neste gang skal det også bli gonal for min sin del. Jeg har endo, så jeg skal ha ekstra lang nedregulering med spray for å ha best mulig forhold i livmora.

Man ser jo at dei som ikke får mange nok egg og dei som ikke får bra videre utvikling på egg får gjerne gå på noen andre medikamenter enn gonal. Jeg husker jeg leste her en kveld at for dem som har dårlig eggkvalitet går på puregon eller menopur var det kanskje... og da var det stor forskjell.

Jeg har jo lest men husker nå ikke i farta hvor mange egg du fikk ut sist... og hvordan forløpet har vaert...

Skrevet

Jeg fikk 8 befrukta egg på puregon,og 6 på menopur(de bruker menopur på de som har dårligere eggkvalitet mener jeg å ha lest,men er ikke helt sikker) 4 av eggene jeg fikk på Menopur overlevde ikke opptiningen,men vet ikke om det har noe med det å gjøre) Gonal-f har jeg ikke prøvd. De hadde satt meg opp på menopur,men jeg hadde mer bivirkninger på det,så jeg ba om puregon,og det gikk vist helt fint...men nå lurer jeg på om kanskje Menopur er bedre nå da..haha skal si det er mye å bekymre seg over;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...