Gå til innhold

Hvilken vogn?? Easywalker..?

Anbefalte innlegg

Hei kloke damer!

Jeg blir ganske så forvirret over det store vognutvalget og trenger litt hjelp! ;-)

Vi bor landlig til, mange lange/bratte bakker og grus over alt. Jeg vil kunne gå tur hele året, også i snøen ;-)

Den må selvsagt trille greit på asfalt også, vi farter en del rundt :-)

Tenker at vognen må ha disse kriteriene:

4 hjul (mer stabilt?)

stor bag (vinterbaby)

ikke for tung

lun og god

enkel å trille

enkel å legge sammen & få i bilen

Vi har sett litt på easywalker qtro, kikket så vidt på den på en butikk i går. Den virker veldig bra, noen erfaringer?

Har lest at den har adapter til bilsete, men til alle merker? Har tenkt på Britax sete, etter den kom best i test.

Og har det noe å si om en kjøper 2010 mod vs 2011? Finner ikke noen forskjeller...

Ellers har vi ikke peiling ;-)

Vi har god tid, er ikke så veldig langt på vei... Men kan jo like godt finne ut av det nå ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143383244-hvilken-vogn-easywalker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har qtro selv, og er kjempe fornøyd med den. Jeg kjøpte 2010 modellen fordi jeg fikk den billigere, fant ikke noe forskjeller jeg heller.

Den er super stabil! Vesla ligger og sover mens storebror står på ståbrett og lener seg mot håndtaket. Er ikke anntydning til at den skal tippe!

Bagen er stor :) (Har ikke prøvd den enda, men den virker større enn teutonia og emmaljunga som jeg hart hatt før)

Den er super å trille, lett og ligge sammen og tar liten plass i bilen.

Det eneste jeg har å si på vogna er at den er litt åpen (sportsdelen). Så jeg tok vare på emmaljungaen til de verste vinterdagene.

Vi har qtrro til vår sønn på 8 md og han har mer enn god nok plass i bagen enda. Både til singelvogna og til tvillingvogna. Han er 70 cm lang nå og disse bagene er 80 cm lange. Problemet nå er ikke at han ikke har plass, men at han vil opp å se når han er våken. Jeg gruer meg til å begynne med sportsdelen da den kun er vendt bort fra oss, og det har jeg ikke så lyst til. Sportsdelen er også veldig stor, noe som er ok for eldre babyer, men ikke helt nå som min er så liten.

Ellers er trilleegenskapene veldig gode. Ingen ting negativt å si om vognen, men om jeg hadde valgt på øverste hylle ville jeg heller hatt mountain buggy. Selv med 3 hjul er denne lettere å trille, kommer lettere frem på vinteren og like stødig. Vi har EW siden vi fikk den veldig billig i utlandet.

Ville bare si en ting når det gjelder MB... Jeg kjøpte den først nemlig, men solgte den fort pga tipping. Den ble ekstremt baktung når vesla sov og jeg gikk tur i oppoverbakke. Turte heller ikke ha ståbrett på den som jeg er avhengig av.

Bortsett fra det er den faktisk litt bedre enn qtro på snø.

Jeg kvidde meg også veldig til å ha barnet vendt fra meg, men jeg syns faktisk ikke det var så ille når alt kom til alt. Dette er vel veldig forskjellig fra person til person.

Tusen takk for tilbakemeldinger :)

Fant den veldig billig på babyjungel.nl! Rundt 4500 med bag og pose! Så må den jo fortolles, men det blir jo uansett billigere enn på tilbud her hjemme.

Så et gammelt innlegg her hvor noen hadde bestilt der i fra, så virker jo trygt også :)

Tar gjerne i mot enda flere erfaringer! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...