StoltHønemor<3 Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Min kjære gutt ble født 24 dager før tiden, og har blitt matet med flaske på sykehuset også siden han ikke sugde så bra på puppen. Vel hjemme så tok han puppen men IKKE til måltidene. Han nekter å ta puppen når han er sulten og vil ha flaske først også pupp til kos etterpå. Merkelig He he... Så nå mister jeg jo litt melk for hver dag som går så jeg pumper ut morsmelk så han får det hver dag i hvertfall.. Noen tips til å få produsert mer og masse melk?? Det tas i hvertfall i mot med stor takk
glerme81 Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 det finnes en nasespray som skal hjelpe, fikk jeg vite etter jeg mistet melka.. ei venninne som prøvde den, å d hjalp henne. er på resept
to til tre Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 nesesprayen hjelper ikke til å produsere mer, men inneholder oxytocin, som får utdrivningsrefleksen til å sette i gang. Den bruker man hvis babyen blir opprørt fordi det tar tid før melka kommer, eller når man skal pumpe (man produserer ikke, eller vanskeligere, oxytocin når ikke det er babyen som suger) den vil derfor ikke hjelpe deg vil jeg tro. Det beste for å få økt produksjon er å få babyen på så ofte som mulig, og særlig om natten. evt. pumpe i stedet. Natten er da man produserer mest, og kvelden/ettermiddagen minst. om du sliter med ammingen, ville jeg skrevet en mail/ringt ammehjelpen. du kan se nr og mailadresse på ammehjelpen.no. de er fantastiske! sende en mail, og fikk svar senere samme dag! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå