Up2me Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Nå begynner jeg å bli utrolig sliten av nettene. Jeg er kjempetrøtt om kveldene, og bare gleder meg til jeg skal legge meg! Men like før jeg skal gå til sengs, kommer den utrolige tunge pusten, som er helt forferdelig! Det er litt vanskelig å forklare hvordan den er, men det føles nesten som at jeg skal svime av. Konstant. Det blir ikke noe bedre når jeg legger med nedpå heller. Da bare ligger jeg og vrir meg, og puster å peser som en eller annen hund som nettop har kommet hjem fra fjelltur! Ogsåååå begynner kynnerne. Og de gjør det ikke akkurat enklere å puste nei. Noen er vondere en andre, og de er heller ikke regelmessige. Innimellom kynnerne er det også kveldsturning i magen hehe.. Og litt hikking og div. Det er jo selvfølgelig bare koselig egentlig, men hjelper jo ikke på å få sove. Heldigvis kan jeg sove lenge om mårran dagen etter da, men føler meg skikkelig sliten når jeg våkner uansett! Og da blir den sosiale biten satt litt tilbake, siden jeg nesten ikke orker å gå ut av huset ... hehe.. Måtte bare lette litt på "trykket" her. Og nå skal jeg mote meg opp til å gå på butikken, som ligger 100 meter nedi gata! Håper på lettere nattesøvn fremover...
Petrine +spire=❤ Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 Nettene er blitt ett mareritt for meg også I går la jeg meg kl 01.30. Sovnet vel ca 02.00. Våknet opp igjen kl 04 og sovnet ikke før kl 07 For meg er det verste at jeg har så vondt i bekkenet. Svetter, kynnere og en som stadig vekk skifter stilling i magen (sikkert fordi jeg gjør det) og ikke minst halsbrann er noe av det som holder meg våken. Og så må en jo på do hele tiden. Blææææ. Tror faktisk jeg kommer til å få mer søvn når babyen er ute! Glad det ikke er altfor lenge igjen.
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Veit akkurat kordan du har det! Hatt det slik ei stund, men no er det heldigvis berre 4 veker igjen til termin og eg har et håp om at vekene vil gå fort Har mulighet til å sove lenge eg og, men av enlanna grunn er eg lys våken rundt 0800 uansett kor trøtt eg er. Kan kanskje ligge til 09 eller 10 en sjelden gang, men det er ytterst sjelden Er så slitsomt å ikkje få sove skikkelig, går jo rundt som en zombie på dagtid. Får ikkje gjort stort og har skikkelig dårlig samvittighet ovenfor sønnen min på 2,5år. Kafe og shopping blir det lite av og, har ikkje lappen, så er et ork å komme seg nåkken plass GLEDA meg til å få kroppen min tilbake og til endelig å få møte gutten i magen!:-)
Ellois Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 Vet ikke hvor langt du er kommet, men jeg har slitt med mye av det samme som deg og det ble bedre etter at magen sank! Så fort magen sank forsvant halsbrannen og jeg klarer til og med å sove periodevis på ryggen. Noe jeg ikke klarte før. Tungpusten er også stort sett borte. Svetter fortsatt noe j*****vlig om nettene, men sover likevel alt-i-alt bedre enn bare for noen uker siden. Nå kan jeg til og med sove helt til 10-11 på morgenen(!) O luksus! (Selv om det fortsatt blir 1 tur på toalettet underveis, da....) Så ting endrer seg underveis. Stort sett. Og heldigvis. Håper det endrer seg snart for deg også! :-)
Up2me Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2011 Jeg har enda noen uker igjen til termin, som er 4 sept! Men, ejg går jo rundt og tror at gutten skal komme før den tid. Han ligger visnok veldig langt ned i bekkenet, noe som sannsynlig har noe med alle kynnerne jeg har hatt. Sleit og endel med halsbrann, men har d ikke like ille nå heldigvis. For meg hjalp de tablettene man får kjøpt på apoteket! Husker ikke hva dem het, men d var noe på G hehe.. Jeg syns det er så ufattelig varmt når jeg skal prøve å sove, selv om vinduet står på vidt gap på soverommet. Føler liksom at jeg ikke får NOK pust! Det er så rart, for til vanlig er jeg en person som ikke liker å sove når det er "kaldt" på rommet. I dag sto jeg opp 12 faktisk! men, da hadde jeg jo vært våken til 3, oppe på do tre-fire ganger, og i tilegg fått opp samboern som forsov seg til jobb kl 08 Er dødssliten i dag, og sliter fortsatt med pusten. tuuuuuuuuuungt! Heldigvis er det noen småting som letter litt på humøret innimellom da! Sånn som i dag når jeg fikk to pakker i posten! wee www.ellemellegiraff.blogspot.com
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 7. juli 2011 #6 Skrevet 7. juli 2011 Jeg er helt med deg, jeg også! Og det er forferdelig slitsomt. Noen netter bare sitter jeg i sengen å gråter etter timer med oppvaknende, dobesøk, svette, vonde stillinger, halsbrann, rastløse bein og en stor følelse av ensomhet. Varmen er til å ta og føle på, helt ulidelig. Hver natt besøker jeg datterns badebasseng som står på terassen. Jeg står i truse og t-skjorte mitt i bassenget i det iskalle vannet og bare nyyyyyter. Bryr meg ikke om naboer ser meg, men er sikker på at de hadde fått seg et godt skratt:D deilig er det uansett og jeg pleier å sove en hel halvtime etter mitt nattdopp:) Jeg pleier gså å bli trøtt vid 8-tiden på kvelden, men da vokner lillen ordentligt og sparker og dytter. Tungpustenheten øker sen utover kvelden, uansett om magen synkit, på kvelden blir den høy likevel.. Prøver å si til meg selv at dette bare er for en periode, at jeg overlever dette også og at jeg absolutt ikke er alene. Og nå vet jeg jo at eg ikke er det. Skal sende gode nattanker til dere i natt. Hold ut! Snart i mål!
Up2me Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 7. juli 2011 Det hørtes helt fantastisk ut med et basseng å kjøle seg ned i om natten! Kanskje jeg må invistere hehe.. Naboene må bare le så mye de vil, så lenge jeg får avkjølt meg litt! Vi får trøste oss med at dette snart er over ja! og selv om det kanskje er en mager trøst, så er vi flere som har det sånn... La oss alle tenke gode tanker, å håpe på bedre søvn i natt! Neste sommer blir nok bedre! <3
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Ja men gjør det!! Det ER fantastisk;) Vi får høres i natt hvis vi ikke endelig sovnet da... *dream on*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå