Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jippi, blir etter 10 dager over termin endelig satt igang :) er det noen andre her som har noen erfaring med det? Har det tatt lang tid før noe skjedde?? Skal visst få En tabelett idag for å se hva som skjer.. Jeg er veldig spennt, men samtidig kjenner jeg at jeg blir litt redd :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse lykke til :) Det kommer nok til å gå så bra så. Må ihvertfall tenke det :)

Skrevet

jeg ble satt igang med nr 1 3 uker før termin pga lite fostervann og dårlig næring.. Fikk 1 pille og måtte ligge stille i 2 timer sånn at den får løst seg opp. Slimproppen gikk når jeg reiste meg opp og fikk murringer. Fikk så en pille til på kvelden og måtte sove over på sykehuset 1 natt, men hadde fått 1 cm åpning. Fikk lov til å dra hjem neste natt men da satte de ikke noe pille på meg for når de gjør det så vil de ha deg på sykehuset.. Lå hjemme hele natten med små tak.. Hadde time dagen etter på sykehuset og da var det 2 cm åpning.. De satt en pille til på morra`n og satt drypp på meg. Tok det lille vannet jeg hadde på 9 cm og prinsessa kom:) Jeg vil si at "kunstig" fødsel er mye tøffere enn en som begynner av seg selv. Fødsel nr 2 gikk helt av seg selv og var rene drømmen i forhold:) Men dette går nok bra, og masse lykke til:)

Skrevet

Så bra, det er en slik lettelse å få vite at ventetiden er over og at noe endelig skjer. :) Du skal ikke frykte igangsettelse, det går kjempeflott. Jeg har blitt igangsatt begge gangene med mine. Med første tok det 2 dager med modningsgele før jeg var moden nok til å ta vannet og bli satt på drypp. Jeg var innlagt på sykehuset hele tiden da jeg hadde lang reisevei. ;) Med nummer to var jeg allerede moden og hadde 2 cm åpning når de satte geleen og da holdt det med den ene gangen så startet det hele av seg selv. :) Men jeg har hatt to fine fødsler syns jeg, selv om det første var noe mere intens pga at jeg var på drypp også. Men jeg er slett ikke redd for å bli igangsatt igjen, og jeg kommer til å be om det hvis jeg går mer enn 5 dager over, for jeg har 2 barn fra før her hjemme på 3 og 4, og de har en mamma som rett og slett ikke fungerer stort, så siden jeg har god erfaring med egangsettelse fra tidligere håper jeg å bli hørt. :) Nå har du snart din lille i armene dine! :D

Masse lykke til!!!!

Skrevet

Tusen takk for svar :-) ligger på sykehuser nå.. Fikk tabeletten for ca 2 timer siden. Det har ikke skjedd annet enn at jeg fikk pittelitt vont i magen. Så nå ligger jeg her å venter i spenning. Får ikke lovt å dra hjem heller :( å noe mere tabeletter får jeg ikke før imorgen! Kjeedelig :-(

Skrevet

Det kan pluttselig state. Jeg fikk modningspillen på ettermiddagen og begynte å merke rier ved midnatt. før den tid var det ingen tegn på noe baby. :) Lykke til! :D

Skrevet

Nå har det gått 9 timer siden pillen.. Kjenner gode tak i magen som har 1 minutters mellomrom! Får se om de slipper, eller om dette er starten på fødsel! jeg er sååå klar nå!!:)

Skrevet

Visst du ahr anledning til å svare, kan du si noe om grunnen til at de setter deg igang?

Har du fått tilbud om dette etter overtidskontroll selv om ikke noe er galt?

Ønsker deg lykke til med fødselen og babyen:)

Er selv på overtid 6 dg, gikk over 15 sist.... liker ikke..

mvh

Skrevet

Hei bøllefrø og spiren :) det er ingenting galt med verken meg eller babyen. Alt var helt perfekt sa legen og jordmoren :) Aner egentlig ikke helt hvorfor de satte med igang.. Lurer på om det har noe med alle sammenstrekkningene jeg har. At kroppen ikke klarer å sette igang av seg selv ellerno! Krysser fingrene for at du slipper å gå like lenge denne gangen!! Synes overtid er skummelt i grunn! Man hører jo ikke annet enn at det er negativt. Jeg synes alle sykehus burde ha samme regler for igangsetting. Ble du igangsatt sist? Å hvordan gikk det? Nå er takene jeg hadde tidligere gått helt over. Kjeedelig!! Masse lykke til hos deg :-)

Skrevet

Heisann, Takk for svar:)

Synest du er heldig:) ja for at det er ulik praksis fra sykehus til sykehus det er vanskelig å forstå..

Jeg ønsker mer enn gjerne igangsettelse, for så lenge over var pyton, og ungen var så våken når han kon ut og sov nesten ikke. Sies å være typisk på overtidsbarn.

Men i bergen gjør de ikke dette uten at det er fare for liv.. jeg hadde ingen medbestemmelsesrett på dette sist. Fødsel beg av seg selv og var laaaang og dryg, 15 dg over terminen,

Takk for lykkeønskinger, trenger de;))

tvi tvi;)

Skrevet

Det er rart at de har det så forskjellig på disse sykehusene.. Det er jo helt gruusomt å gå på overtid!! Man blir jo automatisk bekymret selvom de sier at det er normalt å gå 14 dager over tiden. Du får ha masse masse lykke til. Kanskje du faktisk føder før meg ;) klemmer!!

Skrevet

Hei:) først og fremst må jeg si lykke til:)

Jeg ble satt igang med første pga svangerskapsforgiftning. Jeg synes i ettertid at det var veldig trygt å være på sykehuset siden jeg var førstegangsfødende. Jeg fikk tablett ca. 14, 17 begynte riene og ca. 22.25 var hun født. Det var en intensiv fødsel, med lite pauser. Jeg gikk fra 4-10 cm på 40 min. Men brukte en time på å få henne ut. Riene var ikke så effektiv og jeg var sliten. Ville ha epidural på slutten, men da gikk det fort i svingene og jeg var klar til å presse. De mente at det var en styrtfødsel siden det gikk 40 min fra 4-10, men jeg tenker selv at det var 5 og en halv time fødsel. Som førstegangsfødende er jeg glad for at jeg var på sykehuset hele tiden. Jeg måtte jo nesten hele tiden ha beltet på for å sjekke fosterlyd etc, men det klarte jeg ikke!. Ville stå og gå - hele tiden.

Nå som jeg venter mi andre, så ønsker jeg at det skal skje naturlig. Håper på at det ikke blir like intensivt som sist. Heldigvis bor vi nært sykehuset, om det haster.

Lykke til:) Det går nok bra. Bare tenk på å puste hele tiden. Så glemmer du tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...