Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på kva eg skal bruke i vogna.Skal ha i oktober,og lurer om det er vanleg/mogeleg å bruke voksipose i bagvogn?Nokre andre tips til kva eg skal ha i vogna gjennom vinteren?Veit at voksipose er praktisk når ein byter til sportsvogndelen,derfor kjem eg nok til å investere i voksipose uansett..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143382890-kva-skal-de-ha-i-vogna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor i landet du bor, egentlig! Her på sørvestlandet blir voksipose som regel ALTFOR varmt, det holder med dyne hele året. Tulla vår sov i voksiposen i barnehagen en periode, men hun ble alltid så svett at vi måtte finne andre løsninger. Voksipose er imidlertid veldig praktisk på mange måter, spesielt i kaldere strøk.

Hei, hei. Me bur i Trondheim og ska ha i oktober sjølv. :) Me kjem til å bruke Voksi urban posen vår. Her kan jo vinteren være veldig kald! Og den er veldig grei å ha i sportsvogna òg og eldstemann brukte den i bhg òg. I tillegg er det forlengslses del så posen kan brukes til 6 år! Anbefale den posen :)

Blir heller dyne når me nærme oss mars/april :)

Lykke til :)

Vi bor på sørøstlandet og de siste 2 vintrene har det vært flere uker med -20 grader, mye snø og generelt skikkelig VINTRE =)

Vi har en voksi Classic rfa nr en (2004 mod) som er brukt til 2 barn =) Denne skal vi fortsette å bruke til nr tre + et lammeskinn under eller inni posen. Vi har en Emmaljunga Edge Duo (med stor bag) som det er god plass til en voksi pose i =)

Holder også på å strikke et "mor Signe" pledd til babyen (stort) som jeg kommer til å tulle rundt babyen i vogna både inne og ute =) =) =)

Jeg bor i nord, og vi har temp ned til 25 og 30 grader, men da tar man jo ikke en liten baby ut uansett... Jeg har voksipose med ull inni, og den brukte jeg fra ca 0 til -15 grader. Når våren kom skiftet jeg til en overgangspose, høst/vår pose.

Jeg har også Emmaljunga Edge Duo, og har derfor god plass i vogna,mens en venninne av meg som har en Brio vogn (sportsvogn med mykbag) fikk kun plass til voksipose i bagen de første mnd, mens babyen lå helt i ro, etter det ble det rett og slett for trangt....

Bor på Vestlandet, og satser på å bruke voksipose med ull inni. Etter hvert som det blir skikkelig kaldt kan det være greit å isolere med lammeull under posen, og et hjemmestrikket ullpledd over der igjen. Kan bli ned mot -16 her.

Har en simo bagvogn som er ganske romslig oppi, så kan pakke litt ekstra oppi. :-)

Annonse

Eg har bestilt ei emmaljunga edge duo vogn,så då får eg plass til voksi pose.Har arbeidd i barnehage tidlegare,og har sett at det er mest vanleg med voksi pose her i området.Nokre tips til nettbutikkar som sel gode voksi posar?Bør eg ha lammeull i tillegg til posen,eller held det om det er ull inni i posen?

Østlandet her. Lammeskinnspose er et must, brukt til 3 små så langt. Brukes også som underlag om sommeren -ull transporterer fukt og virker temperaturregulerende uansett varme/kulde. God plass i vår gamle Emmajunga, mens de ennå ligger i liten nyfødtbag i p&t vognen legger jeg flere lag med små ulltepper under og rundt dem, og selvfølgelig ullundertøy og gode ytterklær. Sover ute til minus 10, minus 15 om det er vindstille.

Østlandet, her også, og lammeskinnspose her også, veldig fornøyd med bruk av denne til sønnen vår på snart 4 år. Posen vår er også en slik du kan åpne op med glidelås og bruke som et lite underlagsteppe, kjempepraktisk. På sommeren hadde jeg den i vogna som liggeunderlag; passet kjempefint på bade varme og kalde dager (: Undertøy - av ull på kald høst/vinter - kommer i tillegg. På kalde vinterdager, så lenge det ikke var for kaldt til å gå ut, la jeg ull- eller fleeceteppe® under. Helt ypperlig (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...