Gå til innhold

Noen som har kommet seg ut av depresjon (mild variant) på egenhånd?

Anbefalte innlegg

Hva gjorde du for å forandre ting?

Jeg føler meg fastlåst i et mønster som gjør meg deppa. Føler jeg har tatt så mange dumme valg i livet. Er 30 år, og føler først nå jeg begynner å se hva som er viktig i livet. Skulle ønske jeg så disse tingene for 10 år siden, da hadde jeg kanskje tatt bedre valg som hadde ført meg et helt annet sted enn hvor jeg er nå. Føler jeg har kastet bort mange år på ingenting, har ikke hatt ambisjoner og kriterier for meg selv. Har selvfølgelig mange bra ting i livet, jeg skulle bare ønsket at jeg ikke hadde valgt så feil mtp utdanning, bosted, skulle ønske jeg gjorde mer av ungdomstida mi. Nå er det for seint.

Jeg og min mann måtte flytte pga jobb, og her har vi ingen nære venner. Av og til klarer jeg å forsone meg med det, og tenke at jeg får fylt opp sosiale behov på jobb og evt aktiviteter. Men av og til gjør det veldig, veldig vondt. Spesielt når jeg oppdager hvilke sosiale liv andre har.

En annen ting er at jeg av og til ser på døden som en løsning. Ikke at jeg noen gang seriøst har vurdert å ta livet mitt. Jeg er ikke suicidal, og det er nok ingen fare for at jeg ville gjort det. Men jeg tenker av og til på det som en "løsning". Jeg er av typen som fort gir opp i motgang, så det kan jo hende det kommer av det. Er dette vanlige tanker? Hvordan kan jeg få nytt fokus i livet?

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...