Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere do?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg vasker do når jeg vasker resten av huset sånn omtrent en gang i uka.

men jeg "feier" over doene flere ganger i uka etter behov.

jeg skrubber dem ikke men tørker av lokk, ring, skål. guttungen skvetter litt sånn overalt av og til;)

Bruker dokost hver gang jeg ser bremsespor (er alene i huset om å kunne operere en dokost, det er kompliserte greier) og vasker over doen en gang eller to i uka. Det er blitt slik at jeg vasker badet når jeg venter besøk, og det varierer hvor ofte. Men mer enn ei uke uten vask går det ikke (tror jeg..).

Jeg er så heldig å ha en mann som setter seg når han tisser, det er til stor hjelp når det gjelder å holde badet skikkelig...

Annonse

Jeg og mannen min har delt litt på hva som er våre ansvarsområder å vaske i huset, og han har fått bad og do... Så det blir IKKE vasket ofte nok om du spør meg. Til daglig klarer ikke mannen og ikke de to guttene hans å bruke do-kosten, og det går visst heller ikke alltid an å ta opp ringen når man skal tisse, eller tørke etter seg om man skvetter på kanten. (stebarna mine er 9 og 13, så de ER gamle nok til å tørke etter seg selv, og gamle nok til å håndtere do-kosten...)

Jeg hater skitne toalett, så jeg vasker den omtrent daglig. Og her i huset har jeg sagt at folk får vaske sin egen skit!

Jeg trampet inn på 15 åringen sitt rom og omtrent brølte sist han hadde vært på do uten å vaske dritten etter seg!

Jeg brekker meg, og det vet de andre godt.

Hvor vanskelig kan det være, liksom???

Dokosten brukes hvergang noen har gjort nummer 2, og den brukes av den aktuelle bærsjeren. Skulle bare mangle.

Håndfat og dusj/badekar rengjøres en gang i uka, ca, mens resten av badet alt for sjelden får seg en omgang. Egentlig ingen grunn til det, det tar ti minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...