Gå til innhold

Antall sexpartnere - er det ennå sånn...

Anbefalte innlegg

... at det er greit nok om menn "har seg" med mange, men ikke greit dersom det samme gjelder damer? Er det ennå noen som, etter min mening, er så trangsynte og steinalderske at de skiller på kjønn her, eller synes dere det er like greit/ugreit uansett kjønn?

Fortsetter under...

Her er det nok også litt gener inni bildet, ikke bare likestilling..

Etter genene skal:

Kvinnen skal først ha seg når hun finner en stabil mann som vil være der når barnet kommer.

Mannen skal spre genene sine mest mulig rundt.

Konsekvens:

Kvinner foretrekker menn som ikke har hatt så mange partnere., som viser ansvar og ikke forlater kvinnen ved første tegn på motgang.

Menn skrytet av antall partnere ovenfor hverandre. Jo fler, jo bedre..

Så da er det bare å overskrive genene da.....

11:11, det er en myte at det er genetisk fordelsmessig for en kvinne å være trofast til kun en mann.

Ja, en kvinne skulle ha en stabil mann som ville sørge for henne og barna. MEN, en kvinne er også genetisk forutbestemt til å formere seg med den mannen med best gener (alfa-hannen). Steinalderkvinnen som kanskje hadde måttet ta til takke med en mann uten de optimale genene, ville være utro med andre menn med bedre genmateriale.

Og ja, kvinner har evnen til å "lese" menns genmateriale.

Så i den grad menn kan bruke genene/biologien sin som unnskyldning for utroskap ("jeg er mann og er skapt for å spre genene mine"), så har kvinner en vel så god unnskyldning ("sorry, han var en større alfa-hann enn deg, og jeg velger de beste genene til avkommet mitt").

Dette at kvinner skal være så fuckings jomfruelige av seg er noe menn - og religiøse menn i særdeleshet - har bestemt.

Annonse

Og spørsmålet er da: ville disse "noen" fra den andre tråden reagert tilsvarende om det var MENN som hadde hatt seg med 20-30 stik, fra "omtrent alle himmelstrøk"?

Det er jo DET som er poenget i denne tråden; hvorvidt menn og kvinner dømmes likt eller ikke.

En digresjon: hvor kommer dette med "fra alle himmelstrøk" inn? Regnes det som verre å ha sex med ikke-norske? Eventuelt: WHY???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...