Gå til innhold

Resirkulerer du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her i kommunen må alle resikulere, så jeg har da 1 søppelpose for glass og metall (tidligere måtte vi også skille mellom klart og farget glass), 1 pose for matsøppel, 1 pose for restsøppel, 1 pose for papir, 1 pose for plast, og 1 pose for f.eks batterier, sprayflakser, etc.

Jepp det gjør jeg. Vi har dunk for papir, mat, glass/metall, pose for plastikk, og en altmuligdunk. Ellers kaster vi batterier der de skal, leverer elektrisk utstyr til butikker som tar det imot. Prøver å være bevist på dette, for det er jo med å bedre forsøplingsproblematikken.

Annonse

Gjorde det tidligere, men ikke nå lenger desverre.. Det bor noen "thaithai" i egt under oss som kastet pappen de hadde sortert i plastposer (!?!?) Det nyttet ikke å si noe til dem om det og vi gidder ikke å følge med på hvordan naboene vår kastet søpla si..

thaithai er betegnelsen jeg bruker på de ifra Korea og deromkring når jeg er sikker på hvilket land de er fra :P

Papir og plast blir hentet hver trefje uke.

Glass, metall, klær og sko leveres i kontainere.

Møbler, leker ol leveres loppemarkeder (der kjøper vi også det meste av det vi trenger av møbler, kjøkkenting og leker.

Barnas klær arves til mindre barn.

Matavfall går i kompost.

Vi har ca 1/3 søppelsekk med restavfall i uka. Hovedsaklig pga embalasje som vi ikke gidder å vaske og sortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...