Gå til innhold

grensen for igangsettelse etter termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. Har termin i morgen,men jordmor gav meg ekstra time for vurdering hos lege om jeg skal igangsettes. For 1 uke siden ble barnet estimery å veie ca 3900. Så da ville han ligge rundt litt over 4000 på termin dato. Er det da mulog de setter meg igang pågrunn av større? Litt spent jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du har fin størrelse på bekkenet ditt og barnet og du har det fint, så tror jeg det skal endel til før du blir satt igang :)

Skrevet

4 kg er ikke gigantisk da? Mini er estimert til 3,9 på termin, jeg blir igangsatt pga kraftig bekkenløsning da hvis ikke noe skjer av seg selv før det. Har ikke fått noen kommentar på at barnet er stort når jeg var på kontroll på sykehuset.

Tviler på at de setter deg i gang pga det. Så lenge det ikke er en veldig stor unge og at alt er bra både med mor og barn så vil de helst ikke sette i gang fødselen.

Sykehusene har egne grenser for hvor lenge en skal gå over. På SUS har de nå gått ned fra 14 dager til 11.

Håper ikke du tilhører Haukeland, der venter de lenge!

Skrevet

Hei MissiJ.

Jeg hadde termin i går, og jordmor satte meg opp på kontrolltime den 11. - og sa at det blir evt vurdert igangsettelse før neste helg.

Min veslegutt er estimert til å bli over 4 kg, pga at jeg fikk en gutt på 3990 sist.

Jordmor sa at man vurderer hvert enkelt tilfelle, men at de også er raskere med å vurdere enn tidligere.

Skrevet

Spirevipp, var det pga størrelsen på barnet eller pga antall dager over termin?

Skrevet

jeg har vært sykemeldt siden februar pga. Bekenløsning og hyperemesis. og har hatt ekstremt med vann i bena. For to uker siden fikk jeg utslag på blodpropp,men viste seg bare være dårlig gjennomstrømnimg av blod pågrunn av presset fra alt vannetå kan dette spille inn tror du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...