Petrine +spire=❤ Skrevet 7. juli 2011 #1 Skrevet 7. juli 2011 Har dere det med dere alle steder dere går? Jeg har ikke hatt det frem til nå, men begynner å vurdere om jeg bør det. Er i uke 36.
sonnenschein Skrevet 7. juli 2011 #2 Skrevet 7. juli 2011 Neeei, jeg synes det er overdrevet å drasse det med seg overalt. Mitt ligger på kjøkkenbenken og hvis det skulle være noe er det lett tilgjenglig for mannen. Men hvis jeg drar på langtur derimot, har jeg det med i veska. Selfølgelig opp til hver enkelt hva de gjør...jeg er 3. gangs fødene og sykepleier-føler jeg kan gjøre rede for meg hvis jeg akkutt måtte dra på sykehuset...
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 7. juli 2011 #3 Skrevet 7. juli 2011 Jeg har det også lett tilgjengelig hjemme på benken. Tar det ikke med meg ut. hadde jeg reis ut av byen på ferie hadde jeg heller vurdert å ta det med
NostraStoria Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 Nei, det ligger fint hjemme. Skjer noe når jeg er ute så er det ikke vanskelig for mannen å ta det med til sykehuset.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. juli 2011 #5 Skrevet 7. juli 2011 Jeg har en litt større veske og har det med meg overalt! Man vet jo ikke da, plutselig så er det ett eller annet som kan skje og man må på sykehuset eller til lege.... Nei husker det fra første svangerskap at det var viktig at det lå i veska hele tiden, så her har det gjort det fra dag 1!
Petrine +spire=❤ Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2011 Godt det ikke bare er meg da Men er jo begynt å tenke litt på at alt kan skje. Da er det greit at de har alle opplysninger. Er jo ikke sikkert en kan gjøre rede for alt når en akutt situasjon oppstår. Jeg har så lavt blodtrykk og tenk om en kommer ut for en ulykke el? Er også rhesus neg som jo også er viktig for helsepersonell å vite. Nei nå blir det skjerpings. Hehehe.
Ellois Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Fastlegen min oppfordret meg til å ha det med i veska allerede fra uke 30 eller deromkring. Men jeg har vært sløv... Bare hatt det med på kontroller. Men måtte en hastetur til Riksen/fødested forrige uke, pga. mistanke om fostervannslekkasje, og da hadde jeg det jo selvsagt ikke med. Dro rett fra jobb og alt skjedde i hurten og sturten. De spurte etter helsekortet, men måtte slukøret fortelle at det lå hjemme. Ingen stor krise, men skjønner jo at det kan være lurt å ha det i veska særlig nå mot slutten. Skal bli flinkere! ;-)
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Har hatt mitt liggande i ei plastlomme ilag med arket med blodprøvesvar og blodtype, samt arket fra ordinær UL som eg alltid har hatt liggande i veska. Veska har eg stortsett med meg over alt. Ser ikkje noko problem med det, føler meg ikkje hysterisk av den grunn. Det kan like gjerne ligge i veska som på kjøkkenbenken. ;-) Det er jo en grunn til at vi får det, det er ikkje kun for å notere framgang i graviditeten :-) Viss ulykka først er ute og kortet ligge heime, kordan skal helsepersonell vite om evt gravidtitet (hvis det er tidlig) og kordan skal dei tilrettelegge det best mulig for mor og barn viss dei ikkje veit om evt allergier, risikoer o.l om mor ikkje er i stand til å fortelle om det sjølv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå