Gå til innhold

Selvlaget daybed, noen som kan?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer¨på å kjøpe en dobbelseng til å ha i stua , og trekke denne om på et vis med møbeltrekk (eller liknende), og bruke den som sofa. Grunnen til det er at vi har et hjørne i stua (tv-hjørne) hvor vi ikke har plass til sjeselong i bredden , og jeg kan ikke fordra å sitte i stressless ;)

Noen som har gjort dette, eller som har noen forslag til hvor man kan kjøpe greit stoff, hva som er best å feste med, evt hvordan jeg kan lage en gavl bak (istedenfor bare puter)?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143382331-selvlaget-daybed-noen-som-kan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gavl lager du med MDF-plate i valgfrihøyde og samme bredde som sengen. Mal den, lim tapet på eller kle den med litt skumgummi og stoff.

Hadde ikke festet den i veggen, men i sengen - den skal jo stå inn mot veggen. Viktig at du sørger for at det er klaring mellom gulv og gavl, slik at ikke gulvlisten kommer i veien når du skyver sengen inn i hjørnet.

Trekket på selve sengen hadde jeg latt være avtagbart, slik at det enkelt kan puttes i vaskemaskin. Om du velger borrebånd, glidelås eller trykknapper for å holde trekket stramt og på plass, får du velge selv.

Søk på nettet, masse gode idéer der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...