Gå til innhold

Egoistisk å ta barna med og flytte 4 mil?

Anbefalte innlegg

Det er fra en liten by/tettsted, til en litt større by. Mange flere muligheter, både innen jobb, fritidsaktiviteter og tilbud, og i forhold til å treffe en mann. Får ingen til å flytte hit, og de som bor her er enten opptatt, eller så er det en grunn til at de ikke er opptatt for å si det sånn...

Barna er 4 og 5, men det er ikke snakk om å flytte før om minst et år, siden eldsta nå er så innstilt på å begynne her på skolen. Barnefar bor i nærområdet her, han jobber offshore og har barna hver 3. uke. (ons til søn)

Det er jo ikke mulig når barna er skolebarn, kan ikke pendle 4 mil hver dag de.

Egoistisk av meg?

Kan nevne at jeg har søkt høyskole der fra høsten av, og om jeg kommer inn skal jeg gå der på skole de neste 3 år. Og jobbmulighetene her er som sagt små.

Fortsetter under...

Det er da ikke langt med fire mil. Jeg og mannen kjører begge fire mil til og fra jobb hver dag. Dvs han kjører 42km til jobben og 42 km fra jobben. Jeg kjører 38 km til og 38 km fra jobb. Vi reiser i hver vår retning. Det er jo ikke engang langt. Det tar 40 minutter hver vei.

Ser ingen problemer med det.

Ja, det er jo mest for meg selv. Barna har det jo bra her.

Fritidstilbudene er selvsagt større der, og narkotikaen flyter kanskje ikke så mye som her.

I tillegg vet jeg egentlig at om jeg blir her ender jeg opp alene. Hadde kjæreste der helt til nå i helgen, men jeg gjorde det slutt fordi jeg IKKE ville flytte på meg, men nå har jeg ikke tenkt på annet etterpå. Tok jeg riktig valg?? Savner ham, og ser flere og flere fordeler ved å flytte...

HI

Annonse

Å la eldstemann begynne på skolen der dere bor nå og gå der et år er lite gjennomtenkte mener jeg... Hvorfor rykke henne opp etter at hun har startet første klasse, første året kan være ganske omtumlende, og så skal hun oppleve dette to ganger??? Nei, planlegg i alle fall bedre og flytt i god tid før hun begynner skolen, slik at hun kan gå litt i barnehagen på det nye stedet, få venner som hun begynner på skolen sammen med osv..

Hvorfor mener dere det er skadelig med 40 min pendling for et barn?

Vi har 25 km til jobb (mannen og jeg jobber samme sted), og barnet vårt går i barnehage der.

På grunn av trafikken er det ikke unormalt at kjøreturen tar 40 min. hver vei.

Vi prater og tøyser hele veien. Virker som om barnet vårt setter stor pris på den tiden sammen med mamma og pappa

Jeg flyttet selv 7 mil med mine barn i fjor. Han fikk ikke sagt sin mening om det. Men de bodde uansett sammen med meg, og de ser pappaen sin akkurat like ofte som de gjorde før. Hvis du trenger å flytte av ulike årsaker så syns jeg du skal gjøre det.

Jeg syns ikke det er egoistisk å ønske et enklere liv for seg selv og barna. Hvis det er flere studie/jobb muligheter, fritidsaktiviteter etc om dere flytter, så kan du ikke ta hensyn til faren. Om han slår seg vrang pga reisevei så får du høre med ham om han evnt flytter nærmere. Men du kan ikke ta hensyn til kun han. Han har dem så lite allikevel, så da får det bli han som må få kabalen til å gå opp.... syns jeg da....

Annonse

Vel, hun begynner på skolen om en mnd, og jeg rekker ikke å flytte, la henne gå i bhg og få nye venner osv innen den tid... Derfor synes jeg det er best å la henne få gå ferdig det første året her, og så begynne i ny klasse etter sommerferien. Da er det sikkert flere nye i klassen, så slipper hun bytte midt i et skoleår. Kommer da til å besøke den nye klassen før sommeren, og kanskje stikke innom sfo i ferien osv.

Jeg vet jo ikke enda om jeg skal flytte i det hele tatt, og må forberede ungene i god tid først i så fall... =)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...