Gå til innhold

facebook og bilder av barn.

Anbefalte innlegg

Mange her som har bilder av barna sine på Facebook?

Synes dere det er ok eller ikke, og hvorfor?:)

Jeg har og jeg ser ikke noe problem med det. Bare vennene mine kan se dem og det er "normale" bilder med full påkledning.

Noen mener bildene kan bli missbrukt, men det er ytterst sjelden det skjer...og uansett så finnes det vell bilder av barna i lokalaviser(som også ligger på internett) o.l......kan ikke dette også bli missbrukt?:S

Jeg legger aldri ut badebilder av barna eller slike i bare bleien.., men ser ikke noe problem med vanlige bilder.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143382217-facebook-og-bilder-av-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har masse bilder av barna mine på facebook. Det vil si jeg har mange albumer, og legger ut bilder når vi feks har vært på ferie. Dette fordi at vennene mine syns det er moro å se på mine bilder, og jeg syns det samme om deres. Jeg syns ikke man skal være så hysterisk at man ikke kan legge ut noen bilder. Alt skal være så farlig nå om dagen, og de fleste har "lest det et sted". Irriterende spør du meg.

De som er så dumme at de tror bilder på facebook "bare" kan ses av "venner" de fortjener det som skjer for dem.

Alt du legger på FB kan du regne som offentlig, og du skal ikke bli forundret om barnet ditt dukker opp i en helt annen sammenheng uten din tillatelse.

Men om du synes DET er ok, så er det jo opp til deg.

Selv fikk jeg stjålet et hestebilde, noen som tok bildet av hesten min og ga den ut for å være sin egen. Bare flaks at hun ikke solgte den....

Annonse

Bilder av barn med klær er HELT greit... Hvem legger ut nakenbilder av unga sine? Syns til og med bar overkropp er helt ok (badebilder, altså, mens barna leker i vannkanten osv.)

Hvem og hvordan kan bildene misbrukes??? Kan f eks facebook bruke selge bilde ditt til stabburet og så kan stabburet bruke bilde ditt i en reklame???

Eller kan de syke jævlene manipulere bilde av barna ?? Tenk på de som er kjendiser, og ja, lokalavisen, bursdagshilsner osv osv...

Samme om bilde er på facebook, eller vg.no ??

Rb.no indre.no, hjemmet.no........

Jeg har bilder av mine barn i klær. Ikke noe annet.

Men se bare på Libero-reklamene, foreldre og barn-reklamen ved siden av her og alt slikt. Barn i bare bleier og lettkledde. For de som sikler etter sånt, så er også dette "fint". Badebilder det samme.

Påkledde barn ser en da over alt i verden, og hvorfor ikke kunne legge ut noen bilder?

Jeg har noen få bilder av barna på FB, og synes det er ok. Men vi er nøye på å aldri legge ut bilder av dem uten at de er fullt påkledd, og aldri bilder de kan bli flau av i ungdomsalder/ voksen alder. Vi snakket veldig mye om dette med bilder av dem på FB, og ble enig i at det nå er så vanlig med bilder av barna på nett, at å lenge vi ikke legger ut noe som kan bli skjemmende på dem senere, så er det greit. Sr mange legger ut mange tullebilder ol av barna som barna selv kanskje ikke vil synes at er så grei å ha på nett når de blir eldre, og det synes jeg er galt.

ja, bilder av barn med klær med er da helt ok, som en annen sier her oppe så ser man da det hver dag!!!:)

men er litt forsiktig med å legge ut bilder av bar overkropp/bleie bilder o.l...just in case.....

men dere som er helt imot dette, bilder av barnet deres finnes garantert en eller annen plass på internett; bursdagsannonse, intervju i aviser, skole/barnehagebilder...og ikke minst lano ungen;) det kan være andre enn dere selv som har lagt ut bildene....

Jeg har ikke bilder av ungene på FB der ansiktet vises. 7 åringen liker ikke så godt å bli tatt bilde av, og da liker han ihvertfall ikke å få dem publisert på FB.

Det er grunnen til at jeg dropper det.

Men har ikke noe problem med at andre gjør det så lenge de har tenkt gjennom for og imot.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...