serafine Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Jeg er som en gigantisk bunt med nerver og angst før fødselen. Har vært til samtaler etter samtaler for å overvinne denne angsten, men den vil ikke bort! Fikk nei til KS for et par dager siden for legen mente at det kom til å gå greit( uten å lese henvisning fra jordmødrene og mitt brev) Så frustrasjonen,redselen gjør dagene lange og,mørke og triste og nettene enda lenger Jeg er 30 uker i dag og har født et barn fra før. det var en lang og tøff fødsel med mye smerter(pga kraftig bekkenløsning) under fødselen skadet jeg også symfysen min og er nesten 100 prosent ufør pga den.måtte også sy en del pga stort barn(skikkelig rund i hodet for å si det sånn). Hva jeg er redd for? Tror det er en kombinasjon av tidligere fødsel og et liv som funksjonshemmet pga fødsel og noe ubeskrivelig jeg ikke helt vet hvordan jegg kan forklare :c( Jeg måtte bare få ut litt mørke før jeg legger meg med dyne mellom bena og pute under kneet (menisken er skadet) og får håpe jeg slipper å gå på do i natt for det gjør så sabla vondt! Beklager all negativiteten men optimisten min er sendt på ferie...........
MsPondus25 Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Huff da, dette hørtes ikke noe greit ut. Kan ikke si jeg vet hva du går gjennom, for jeg har aldri født (men gruer meg fælt til jeg skal i slutten av september). Men for min del, når jeg blir nervøs av tanken på å føde osv, hjelper det å tenke på at det er ett døgn i smerter - så får man et barn for resten av livet. Hvis du har det virkelig ille ville jeg insistert på å prate med legen en gang til, og kreve at han hører på hvordan du føler det. Evt kan du høre med jordmor, om hun kan kontakte han for deg hvis du føler han ikke tar deg seriøst. Lykke til, det kommer nok til å gå så bra at
serafine Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2011 Måtte bare lufte ut lit frustrasjon og guff i går kveld Jeg ønsker ikke KS for morro skyld bare for å si det! Får prate med jordmora etter ferien , men takk for oppmuntringen ;c)
mim26 Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 denne grunnen burde stille veldig sterkt...få en samtale med en annen lege istede evt me jormødrene på føden (??!), for dette handler jo både om din mentale tilstand og fysiske....du skal jo ikke gå resten av sv.skapet å være redd :/
NostraStoria Skrevet 7. juli 2011 #5 Skrevet 7. juli 2011 Skjønner godt at du er redd med den erfaring bak deg! Hørtes rett og slett grusomt ut. En kan faktisk ha en fin fødselsopplevelse selv om en har kraftig bekkenløsning, jeg tror ikke at det hadde så mye å si for min fødsel...men så er vi alle forskjellige og alle har forskjellige fødsler. Mente legen at denne gangen kunne det gå bedre? Siden du ble skadet under forrige fødsel skjønner jeg ikke at de vil at du skal føde vaginalt i det hele tatt - kan du bli enda mer skadet? Huff. Nei serafine, du må absolutt ikke gi deg med dette. Be om å få snakke med en annen lege!
serafine Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2011 Han legen var vel ikke helt labil tror jeg. Litt mye av den gamle skolen hvor alle damer skal føde vaginalt, koste hva det vil! Kjenner både på kropp og sjel at dette er noe jeg ikke kan gi meg på,men har ikke jordmor samtale før i august. Jeg hadde bekkenløsning under forrige svangerskap også,men de hadde ikke den innvirjningen på fødselen følte jeg da,men det er symfysen som ødelegger! Legen mente at siden jeg hadde født en gang før så var bekkenet gjort klar til neste mann og dette ville gå mye lettere!Om jeg junne få mer problemer med symfysen i etterkant ,det visste han ikke....Jeg får prøve å skyve tankene bort,men det er godt å få ut litt damp en gang i blant,bare sånn for å bevare humøret litt!
MsPondus25 Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Ja skjønner deg godt, godt å få blåst ut litt bekymringer på dager man ikke er helt på topp. Synes du skal snakke med en annen lege jeg, og si at du rett og slett ikke skal føde vanlig! Tror du har vært uheldig med legevalget jeg desverre, synes ikke han hørtes mye snill ut....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå