Gå til innhold

Jenten min på 11 uker vil ikke ha puppen min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så utrooolig lei meg. Har masse melk, brystvorter som stikker ut, jenten har riktig sugeteknikk = alt ligger tilrette for amming hadde hun bare giddet å ta puppen:(

Om natten og morningen før vi står opp spiser hun som bare det av puppen, så jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke vil. Vrir hodet vekk og begynner å gråte bare jeg legger henne til. Prøver alt mulig, men hun nekter..tilslutt må jeg gi henne flaske for at hun ikke skal sulte ihjel..jeg tilbyr alltid puppen, og fååå ganger så suger hun i 3-4 minutt og begynner å gråte..umulig å legge henne til igjen da, blir rasende! Men kan fint spise 100 ml fra flaske rett etter..

Hun får maks 3 flasker i døgnet, og de blir gitt fra 12-21.. Prøver å pumpe meg, men er redd jeg mister melken...Gruer meg til å gi henne mat, syns hele ammingen på dagen er et styr, og jeg får så dårlig samvittighet fordi jeg gir opp og ikke får gitt henne morsmelken...

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn
Skrevet

Jeg har noe av samme problem, bortsett fra at han stort sett ikke skriker før jeg tilbyr bryst nr 2... Min gutt er 12 uker gammel. Nattamming funker fint (da ligger jeg på siden, dvs han dier liggende), men på dagen bruker jeg opptil 40 minutter på å amme ham ferdig :P Ammer ham jo sittende om dagen men vil ikke begynne å amme liggende på dagtid også da det blir litt upraktisk.. Når han skriker tar jeg ham opp og går rundt i 5-10 minutter og ser om han vil rape (men skjønner jo at du ikke får lagt til veslejenta i det hele tatt), og da vil han av og til die igjen etterpå. Men dette problemet hadde jeg aldri når han var mindre; det startet for en ukes tid siden. Spent på svar du får i denne tråden :) Kanskje vi må kontakte ammehjelpen? Hehe

Skrevet

Ja, jeg ligger også på siden om natten. Har egentlig ammet liggende siden hun ble født da dette har vært det beste stillingen for meg. Det beste hadde vært å hatt en god innøvd stilling sittende óg, men jeg har vært for dårlig på det.. Ja, jeg har også prøvd dette med rap eller bare en liten pause, men får da ikke lagt henne til igjen. Ender opp med en grinete, sulten unge som itillegg blir overtrøtt fordi hun ikke klarer å sovne heller..uff, kjenner jeg gleder meg veeeldig til hun skal få litt fast føde, hehe..

Ja, det var heller ingen problem her da hun var mindre, la på seg 240gr i uken..men begynte med flaske for to uker siden fordi hun ikke virket fornøyd etter jeg hadde ammet og da kunne hun spise 70-100ml.

Hehe, ammehjelpen er siste utvei. Får høre hva helsesøster sier på kontrollen idag:)

Skrevet

De forandrer seg hele tiden de små, og det kan jo være hun tar puppen etterhvert. Men jeg syns ikke noen skal ha dårlig samvittighet for å gi mme når ungen trives bedre med det. Hvis din drikker bra med mm halve døgnet så så får hun jo i seg mye.

Skrevet

Min sønn er ikke to uker enda, men nekter plent å spise fra puppen. :(

Spenner seg og skriker hysterisk ganske umiddelbart, hver gang jeg forsøker å legge han til.

Han ha tatt skikkelig tak noen ganger, men bare for å enten suge i maks et par minutter eller for å momentant sovne med puppen i munnen.

Altså før han i det hele tatt får noe melk ut av den!

Jeg pumper meg foreløpig og gir han på flaske, men det blir jo mye ekstra jobb, så jeg håper at jeg skal få han over på puppen snart.

Skulle virkelig ønske det fantes en mirakelmetode......

Skrevet

Hmm...det kan ikke bare være at han er blitt vant med flasketuten da og derfor blir litt irritert fordi puppen ikke er lik?

Jeg var litt redd for at hun skulle bli forvirret i begynnelsen husker jeg, så derfor ventet jeg med smokk til hun var 1 mnd og jeg følte at ammingen gikk bra:) Det kan jo være at det er det som er skjedd med meg nå - hun slipper å jobbe for å få melken ut av flasken, og derfor vil hun kun ha det..

Skrevet

Ja om det er noen som har en mirkale metode så kom med den :)

har akkurat samme problem her... det startet da hun var en ca 4 uker, er nå 10 uker. Amminga på natta og på dagen går helt int, men på ettermiddagen begynner hun å kave og vil ikke ta tak i det hele tatt. Ammer både sittende og liggende på natta. OG sittende på dagtid.

Jeg har nok av melk så det er ikke det som er grunnen til at hun ikke vil ta tak.

Jeg har pumpet meg på dagtid slik at hun har fått det på flaske på kvelden. I det siste har jeg vært mer streng og ikke gitt henne flaske på kvelden. Har da måtte legge meg ned sammen med henne. Noen ganger stapper jeg smukken inn i munnen hennes slik at hun begynner å suge så tar jeg fort bort smukken og legger henne inn til brystet. Da suger hun.

Men har vært helt frem til nå at hun blir ill sint når hun ser puppen og vil ikke ha. Igår vant hun kampen. Sugde godt fra puppen før hun plutselig rev seg løs fra puppen og begynte å skrike. Ikke på tale at hun skulle ha puppen da så måtte frem med flaska og da drakk hun 80 fra flaska.

Sjønner ikke helt hvorfor det skal være et så stort problem. Jeg håper hun vokser det av seg...

Skrevet

Helsesøster sa idag at når de er i 3-4 mnds alderen så kan de forandre seg, og at hun nå måtte selv skjønne at fra puppen kommer maten. Hun mente at så lenge hun fikk tilbudet om pupp et par ganger, så kunne hun bare få flaske hvis hun tok det. Det er nok jeg som har stresset veeeldig med dette med mat, stakker jenten min. Når det begynner å nærme seg 2,5-3 timer siden sist hun fikk mat, begynner jeg å stresse fordi jeg tror hun er sulten..idag gikk det 5 timer mellom når hun fikk mat sist til hun faktisk ble sulten. Har stappet puppen i ansiktet hennes når hun ikke har vært sulten, det er ikke rart at hun begynner å gråte når hun ser puppen da. Heldigvis mister jeg ikke melken om natten, så da er jeg strålende fornøyd med at hun får mm 12 timer av døgnet. Får bare pumpe meg om dagen når jeg orker, så kanskje hun tar puppen etterhvert:)

Skrevet

Ga henne litt sukkervann isted fordi hun hadde litt mageknip, og hun ble tydligvis så glad for det at hun like gjerne tok litt pupp etterpå:)

Kanskje dette kan funke for andre også:)

Skrevet

ja jeg pleier å gi henne litt sukkervann av og til når hun er helt vrang. Pleier som regel å funke da. Idag måtte vi krangle litt igjen. Jeg så på henne at hun var sulten, men hun vrei seg bort med en gang puppen kom nær henne. Men hun tok den til slutt.

Hun var helt eksamplarisk igår og tok puppen lett hele dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...