Gå til innhold

Dusjsåpe uten parabener som lukter godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips til en bade/dusjsåpe for baby jeg kan bruke til gutten vår på 13 mnd? Hittil har jeg omtrent bare brukt olje uten lukt i badevannet og noen ganger badeskum/night time bath (eller hva det heter) hvis jeg følte for litt lukt. Nå er det imildertid behov for å bruke litt såpe fordi det lukter litt mer av urinen nå og han blir veldig skitten ute nå som han går med shorts og korte ermer. Noen tips?

Jeg har prøvd produkter fra bleieboden.no men jeg har ikke vært fornøyd verken med Aubrey, Earth Friendly Baby, eller Burts bees. Er det andre produkter som ikke er skadelige og som lukter godt? Synes at alle de som er fri for parabener enten er luktfrie eller ikke har god/for svak lukt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg har egentlig ikke noe tips, men en teori om hvorfor det er sånn- parfyme er jo også et stoff man skal være forsiktig med, særlig i forhold til allergi og sensitiv hud. Derfor tenker jeg at mange produkter som er parabenfrie også er parfymefrie.

Skrevet

Ja, det er nok sånn det er (desverre) og de som er fri for parabener, men har naturlig duft lukter ikke noe godt ;-) Får vel velge en luktfri såpe og heller bruke litt Natusan en gang i blant hvis jeg ønsker litt lukt :-)

Skrevet

bruker aderma her...men lukter ikke så mye av den da

Skrevet

Bruker forresten håndsåpen til Neutral til det meste, veldig fornøyd med den. Den er luktfri.

Skrevet

Såpen fra serien "Mum & Baby" fra Loccitane! :-) Kjempegod! Og helt fri for stoffer o.l.

Skrevet

Tusen takk for tips :-) Jeg liker disse produktene så den skal jeg jaggu prøve! Vet du hvor får man kjøpt den (utenom L`occitane butikk)? Sjekket strawberrynet.com men de har den ikke. Vet egentlig bare om den L`occitane i Bogstadveien, men jeg er ikke i nærheten av den på en stund tror jeg..

Skrevet

Er ikke seba med uten parabener da? Jeg har brukt den til begge mine og den lukter jo KJEMPE GODT! Kjempe god babylukt :)

Skrevet

Sabamed er ikke anbefalt, da den inneholder et parfymestoff som er allergifremkallende. Det står om den i en test på Klikk fra 2010.

Skrevet

Bruker lite såpe vi, men har libero sin baby wash. Syns den lukter litt- og godt- jeg, selv om den er uten parfyme:)

Skrevet

Takk for tips folkens! Jeg kom til å tenke litt på Dr. Greve også - tror jeg sjekker det ut. Husker vi fikk en prøve på shampo og den lukter godt i alle fall.

Seba-med har jeg prøvd (en ansiktskrem) men den reagerte gutten min på, så jeg vil egentlig holde han unna det merket.

Skrevet

Har lest mye dritt om seba-med så det ville jeg ikke brukt.. Bruker dr.greve av og til, men somregel liberoen med svanemerke. Her står det iallefall av dr.greve shampoo er ok til voksene...

http://www.gronnhverdag.no/nor/Klaer-Hudpleie/Hudpleie/Groenn-Hverdag-anbefaler/Sjampo

oi, og her var seba-med også.. huff...

http://www.gronnhverdag.no/nor/Tester/Produkter-til-barn/Sjampo-og-balsam-til-barn/Sjampo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...