Gå til innhold

Ringe tannlegen eller ikke?

Anbefalte innlegg

For noen uker siden hadde min 3,5 åring uhell med sparkesykkelen der han slo munnen mot styret. Han blødde, men da jeg undersøkte virket det som at bare leppa hadde fått en kakk. Han har ikke klaget på noe vondt i ettertid og jeg har ikke tenkt på å sjekke.

I dag la jeg imidlertid merke til at den ene fortanna hans er blitt ganske grå i fargen!!! Sjekket skikkelig og det er litt ekstra rødt i tannkjøttet ved den tanna, og tanna er faktisk litt løs. Han har ikke noe ubehag.

Er dette alvorlig, ringe tannlegen i morgen eller bare la det gå seg til?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143381905-ringe-tannlegen-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis tanna har blitt grå, så er det mest sannsynlig dø. Det er ikke noe å gjøre med den tanna og den står fint til den faller ut når tanne under kommer. Det er likevel lurt å få tannlegen til å se på det for å se om tanna under også er skadet og når tannkjøttet fortsatt er rødt, så ville jeg fått sjekket at det ikke er betennelse el der.

Huff så leit at den mulig er "død" da.. han har jo minst tre år igjen før tennene begynner å felles. Så fine tenner som han har, har vært såå stolt av den nydelige raden hans.

Skal absolutt ringe tannlegen og be om et besøk ja, verdt å sjekke tannkjøtt o.l.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...