Gå til innhold

Nekte ham å dra på reunionparty?

Anbefalte innlegg

Så kom det jeg har fryktet. Mannen min er bedt på reunionparty med ungdomsskoletrinnet siden det er 15 år siden de gikk ut av u.sk.

Vanligvis er jo sånt veldig hyggelig, men her er det et men...

For tre år siden jobbet vi oss gjennom en tøff periode etter at han hadde vært utro med ei gammel klassevenninne.

Han sverget på den gangen at det var meg han ville ha, og at all kontakt med henne ble brutt. Det var forutsetningen for at jeg skulle bli. Aldri mer skulle han snakke med henne.

Men hun skal jo selvfølgelig dit, og jeg vet at dama både er lekker og single.

Og her sitter jeg med x antall kilo for mye og føler meg fæl, og enda fælere vil jeg vel føle meg om jeg prøver å nekte ham å gå.

Er jeg veldig urimelig hvis jeg forteller ham at å gå på festen ikke er forenelig med den avtalen vi gjorde etter hans utroskap?

Han har jo strengt tatt bare seg selv å takke, har han ikke?

Fortsetter under...

Vel, med den historien dere har så bør han vel innse dette selv? Sier at han vil gå, eller er dette noe du tenker på HVIS han vil gå?

Jeg ville ikke likt det, og mener mannen burde tenke så langt selv og takke pent nei til invitasjonen... men om han vil gå så hadde jeg ikke nektet ham. Men ville nok nevnt for han mine tanker rundt dette, og spurt ham hva han tenker rundt det...

Vanskelig sak, skjønner deg VELDIG godt!

Annonse

Seriøs?

Trodde det var en av ungene du skulle nekte noe! Såklart kan du ikke nekte han dra. Såfremst du ikke ønsker være en bitch og sørge for at han garantert er utro neste gang om et tiår når han får lov til å gjøre et sprell.

Skjønner hvorfor du føler det slik. Men dette blir vel en litt spesiell situasjon, blir det ikke? De skal jo ikke sees på tomannshånd, det er sikkert et enormt langbord med masse folk?

Det er kanskje best om du tar det opp på en rolig måte, sier at du får vondt i magen ved tanken på det som skjedde sist og at det ikke er lett for deg å sitte hjemme med de bildene i hodet. Han kan velge å forholde seg til det slik eller sånn, men det er ikke urimelig om du ber om at dere gjør visse avtaler sånn at det skal gå an for deg å gjennomleve kvelden der hjemme.

Feks kan han avtale å ringe deg midtveis en gang i løpet av kvelden, avtale å ikke slå av telefonen (du skal selvsagt ikke ringe opp i løpet av festmiddagen!) og at dere blir enige om at han bryter opp så snart nr 1 har brutt opp - han skal ikke vente helt til slutt. (Eller dere blir enige om et klokkeslett.)

Har han noe baller, så vet han dette er vondt for deg, og forholder seg til det. Men det går ikke an å nekte han å møte gamle kompiser. Han kan evt be noen hjem på nachspiel til dere, heller enn å havne på nachspiel hos andre? Så føles det bedre for dere begge, han får festen sin og gamle venner rundt seg, du får trygghet og bekreftelse som du fortjener.

Hvilket forhold har dere i det daglige nå? Lærte han noe den gangen? Hvem valgte han å være hos etter den lille episoden?

Jeg kan bare fortelle deg(som singel dame) at useende er ikke alt, når alt kommer til alt. Jeg har nå falt for en som er totalt utenfor det jeg vanligvis foretrekker ang utseende(han vet det ikke enda;)). Og det er pga personlighet. Sånn er det faktisk for menn også. De kan være enkle og dumme, men så dumme er de ikke. Og jeg er ikke en flott dame utseendemessig. Overvektig, bleik(eller ujevnt brun nå, pga at jeg ikke tar av alle klær i sola), mange hudplager og alt mulig. Men han liker det, og er faktisk den som er tøffest av oss. Jeg er pyse og holder igjen, han flørter og prøver alt mulig ;)

Jeg forstår det er vanskelig, men tenk litt her. Han er hos deg, og har valgt det av fri vilje. Hvorfor ikke stole på at det er deg han vil være med? Du velger jo selv av fri vilje å være hos ham, eller...?

Selvsagt skal man nekte folk noe, hvis det går utover deg selv og skader deg. Enhver kvinne som har en utro mann, skal og bør nekte ham å være utro. Hvis han vil ligge med mange, får han selv velge å være singel, eller finne seg i å bli det.

Eh, han har selv inngått en avtale. Det hun sier er "er dette forenlig med avtalen?"

For han kan sjøl når som helst velge å bryte den, det kan vi alle. Det er bare det at samliv og parforhold blir så mye bedre når vi ikke bryter avtaler!

Hvis han ikke skjønner selv at han bør holde seg hjemme, synes jeg virkelig at du har rett til å belære ham. Jeje, treffe gamle kompiser ogsåvidere, hvis det er så jævlig viktig å se dem igjen så kan han vel hooke opp med dem på Facebook og avtale noe?

Han bryter avtalen deres, og det har du rett til å konfrontere ham med. Han dreit seg ut for tre år siden, og det må han faktisk sone for så lenge som du trenger, ellers må han ta et standpunkt og bryte ut hvis han ikke orker eller vil.

Annonse

Signerer Super-Mish, fullt og helt. Men nettopp sånne situasjoner er grunnen til at jeg aldri ville fortsatt forholdet hvis mannen min hadde vært utro. Må være utrolig slitsomt å aldri mer kunne stole på sin partner. Hadde heller gått videre å funnet en som fortjente meg. ;)

Full nekt. Ingen tvil om at jeg hadde nekten han det. Aller helst ville jeg hatt gubben til å si det selv (at han ikke ville reist pga den hendelsen) men lite sannsynlig at det skjer. jeg hadde nektet han å dra, og forventet at han smilte tilbake å sa selvffølgelig reiser jeg ikke kjære. (høres ut som det er sarkastisk men nei, jeg mener det!!)

Dette bør han jo innse selv. Han skal ikke møte dama han har vært utro med. Så kan han vel ikke dra på ungdomskole-reunion, shit happens. Noen offer må man vel gjøre hvis man har vært så dum og vært utro. Hvem bryr seg vel om ungdomsskolen i voksen alder uansett.

Nix, synes godt du kan nekte ham å gå. Gi ham en sjanse til å si selv at han ikke kommer til å gå, hvis ikke så får du vifte med avtalen.

Mannfolk!

(Kjenner jeg min rett så hadde han surmulende gått med på å være hjemme, men gjort det veldig klart for meg at han gikk glipp av århundrets fest eller noe. Åhr! Ikke hør på det øret i så fall- denne ståa har han skapt selv!)

Om min mann hadde nektet meg oe slikt, etter 3 år, tror jeg jeg ville vurdert seriøst å gå fra ham. Selv om jeg hadde tabbet meg ut en gang tror jeg ikke jeg hadde orket å fortsette å leve i et forhold uten tilgivelse og tillit.

Denne var vanskelig!!! Skjønner veldig godt at du ikke ønsker at han skal dra når hun er der, selv om det er 3 år siden. Ikke morsomt for deg å tenke "hva hvis" hele kvelden.... Jeg tror kanskje du kommer til å angre senere hvis du "nekter" han å dra , men synes absolutt du skal si at dette gjør deg usikker og ukomfortabel, så får du satse på at han selv velger å la være å dra!? Lykke til :)

Det er ikke urimelig. Faktisk burde han selv ha vett på å takke nei!

Og: Det er ungdomsskolevenner, liksom - de han har lyst til å pleie vennskap med kan han kontakte på annen måte.

Om du sier noe, flagger du selvsagt at du ikke stoler på ham. Det er en ulempe, men samme det. Ja til fred i sjelen, sier jeg!

Jeg ville helt klart gitt uttrykk for at jeg forventet at han skulle holde løftet om å ikke treffe henne igjen.

Har de ikke lov og ta med partner? for da kan du jo bli med....

Men hadde jeg vært deg hadde jeg sagt " drar du så er ikke jeg her når du kommer hjem..." Jeg hadde ikke akseptert det..

Det hadde endt opp med at jeg hadde sittet hele kvelden og fundert på hva gjør han, hvor mye drikker han osv osv... og jeg hadde ikke orket det. Da hadde han heller fått velge... og jeg hadde ikke tatt ham tilbake uansett hva...

Hvis han sverget på å holde seg unna henne så skal han selvsagt ikke delta. Det er HAN som ikke klarte å holde den i buksa, og som man reder ligger man. Han kommer selvsagt til å komme med at "jammen alle andre skal jo dit", men "alle andre" var vel ikke utro med denne gamle klassevenninna.

Du skal ikke måtte lide mer for p.g.a. hans idioti, så du skal ikke måtte sitte oppe og lure på om han klarer å holde seg unna henne denne gangen. Det er hans egen jævla feil! Jeg hadde blitt PISSED om han begynte å klage på konsekvensene av hans eget dårlige valg den gangen.

Og slutt og tull! Du ser ikke fæl ut! Bruk dette til å motivere deg selv til å freshe deg opp litt til. Sånn trenger du ikke å føle deg! Du trenger faktisk ikke å gå ned mange kiloene før du ser stor forskjell.

Dessuten må jeg legge til at alle de "kule" jentene her inne som synes det er dårlig gjort å nekte han å gå: Det er de som har/kommer til å ha utro menn! Jeg var sånn før selv, for jeg tenkte at de jeg var sammen med ikke ville finne på noe tull om jeg bare ga dem stort nok spillerom. FEIL! Da tror de nemlig at det er greit, for dama er jo så rund i kantene likevel! Det som virker best er å gi klar beskjed om hva en tolererer og ikke tolererer, og da må en si det som det er.

Fortell oss hvordan det går!

Klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...