Gå til innhold

STORT PROBLEM- barnet klatrer ut av senga.... HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

min 1 år og 8 mnd gammelt barn klatrer ut av senga. da klatrer han opp på komoder og reoler og gjør herverk på hele rommet. klatrer under senga og kommer seg ikke ut ijen fra under der.

måten han kommer seg ut av senga på er ved å holde seg på endekanten og så med foten skrævende over langsida/sprinklene og så klatrer han over.

hva skal vi gjøre??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at når han klatrer ut av sengen, så er han klar for en vanlig seng. Vi har tenkt å gi han det når han bare får eget rom (nå er det ikke plass)

Men fins jo en reiseseng med nett over toppen, men vet ikke hvor man kan få kjøpt sånne.

Skrevet

Vi festet en sengehest på langsiden når vår gutt skjønte at det gikk an å klatre over. Og mer skulle ikke til. Han var vel 15-16 mnd da, og er nå 2,5 og har ikke klatret ut en eneste gang siden.

Han har heller ikke vært klar for stor seng, men nå er tiden inne syns vi (og lillesøster trenger snart sprinkelsengen), så blir spennende å se om han holder seg i ro uten "stengsel".

Skrevet

Jeg ser ikke forskjellen på "gitter" på sidene og gitter på toppen, så hvorfor ikke lage et "lokk" med hengsler osv slik at ikke barnet kommer seg ut? Blir nok grin en dag eller to, men så raskt de innser at slaget er tapt, roer de seg ;-)

Skrevet

hva mener du med sengehest og hvor får du kjøpt d?????

Skrevet

Sengehest er en "fjøl" som festes på sengen. Brukes vanligvis på vanlige senger for å forhindre at barn faller ut av sengen om de sover urolig.

Vi kjøpte på Ikea, men skal være å få på vanlige møbelbutikker også.

Her er den vi kjøpte: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30099293

Skrevet

Det gjorde vår gutt også, da var han 1 år og 7 mnd. Vi hadde sprinkelseng fra Ikea, og tok bare bort den ene langsiden. Vi hadde en liten periode hvor han stod opp etter han hadde lagt seg, men da bar vi han rett i seng igjen.

Lykke til!

Skrevet

Du må for guds skyld ikke legge no gitter på toppen av senga!!!!! Snakk om å traumatisere en unge for resten av livet hvis en gjør det ift å få klaustrofobi og angst for å ikke komme ut!! D er faktisk å gå så langt som barnemishandling vil jeg si!!

Jeg ville prøvd med en ekstra sengehest sånn som noen av de over sier og håpe at d funker. Hvis ikke må dere bare ta kampen med han og putte han tilbake i senga hver gang han kryper uta. Men hører dere han ikke når han går ut av senga? Dere må ta han fort sånn at han ikke får tid til å gjøre hærverk på rommet mener jeg....

Skrevet

Er det aktuelt å legge han i en nattpose? Har jeg gjort med mine for at de skulle bli mer bevegelseshemmet og roe seg bedre, men de har vært betydelig yngre.

Går det an å barnesikre rommet hans slik at han ikke skader seg og inventarer og legge han i vanlig seng? Vil tro at noe av herjingen skyldes nyhetens interesse og at han skjønner at han bedriver noe ulovlig og blir gearet opp- blir som en lek med foreldrene på kvelden. Spennende! Roer seg nok når det går litt tid og det blir mindre ulovlig.

Skrevet

Hei ;)

Har du forsøkt å ta på en "safe"? en slags sovepose som begge mine barn har brukt om natta. Da klarer iallefall ikke min og komme ut av senga fordi de ikke får ta beina langt nok fra hverandre for å vippe seg over kanten, og de sover godt selv om de sparker av seg dyna. Kommer i ulike tykkelser slik at de ikke har det for varmt. Eller du kan sy selv av eks ett laken. Det har jeg gjort så det skal være svalt nå om sommeren. Har fungert flott for oss!

Skrevet

takk for råd alle sammen:)

no blir d prøvd me mindre dagsoving og har på lån en juniorseng fra mormor. for sengehest som passet til babysenga fann vi ikke her i byen. så da håper vi han kansje kan sove lengre og bedre og mindre styr med legginga. hadde en dag innimellom styret da han sov mindre på dagen og da sovnet fort og ikke ut av senga på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...