Gå til innhold

STORT PROBLEM-barnet klatrer ut av senga.!!!!!!! HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

min 1 år og 8 mnd gammelt barn klatrer ut av senga. da klatrer han opp på komoder og reoler og gjør herverk på hele rommet. klatrer under senga og kommer seg ikke ut ijen fra under der.

måten han kommer seg ut av senga på er ved å holde seg på endekanten og så med foten skrævende over langsida/sprinklene og så klatrer han over.

hva skal vi gjøre??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytte til stor seng, og sitte utenfor rommet hans og lese bok til han sovner slik at han ikke får gjort hærverk/dere stopper ham i tide. Evt kutte på dagsovingen dersom han har så mye energi på kvelden.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Løsningen er nok så enkel som at dere må ha ny seng :-) Gutten min er 1 år og 9 mnd, og han har nettopp fått ny seng. Det har gått over all forventning, han har ikke klatret ut en eneste gang!

Skrevet

hvilken seng kjøpte dere da?

Skrevet

Hei romheg!

Hvis du kan ta av den ene siden på senga så gjør det - ikke mye trygt å la de klatre over selv. Hvis ikke må dere skaffe en vanlig seng.

Gutten vår og startet med dette for 1 mnds tid siden, så fjernet siden ganske kjapt kan du si. Han fallt også i det ene forsøket.

Pass på ham til han sovner om kvelden, enten ved å sitte på rommet med ham eller at du er rett utenfor. Vi må være på rommet, hvis ikke er det fullt kjør og ungen nekter å ligge i senga. Er vi der så ligger han og slapper av med noen bøker som han blar i før han sovner med bamsen i armene.

Hadde også fjernet de tingene han prøver å få tak i på kommoder og reoler.

Skrevet

Vi har en "sovepose" isom er bundetfast i sengen faktisk.

Det høres brutalt ut, men han reagerer ikke på den i det hele tatt.

Den har glidelås fra brystet og ned til leggene og er uten armer.

Vi tar glidlåsen igjen fra brystet til magen og nok slakk i festene til at han klarer å snu seg til sidene men ikke på magen eller reise seg opp og stå. Kan heller ikke få festene rundt halsen.

Vi kjøpte denne fordi han reiser seg opp i søvne og får en slags nattskrekk. Anbefalt av søvnterapauten vi gikk til. Så den har han hatt fra han var ca 11mnd nå er han 19 mnd.

Vi bestillite vår fra mammamia.no

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg kjøpte en brukt uttrekksseng/skuvseng, og pusset den opp. Den ble kjempefin, og mye billigere enn en helt ny :-) Og gutten min sover kjempegodt i den!

Skrevet

Hei

Nattpose har vi også brukt. Kjempe effektivt. Snuppa mi er nå 22 mnd og bruker den ikke lenger, men prøver heller ikke å hoppe over :D

Syns det er alt for tidlig og ta bort veggen i senga, da trur jeg ikke jeg sover godt på nettene, har jo null kontroll på hva de gjør hvis de våkner på natta.

Bare å bruke posen uten å binde hjelper også, fordi de ikke får beina så langt fra hverandre ;)

Skrevet

Hvis mini våkner opp på natta så løper han i gangen eller kommer løpende inn til oss, ingen problemer i det hele tatt å ikke ha veggen på senga. Syns det er verre når de klatrer over og faller i gulvet.

Håper du finner ut hva som funker for dere romheg.

Skrevet

takk for råd alle sammen:)

no blir d prøvd me mindre dagsoving og har på lån en juniorseng fra mormor. for sengehest som passet til babysenga fann vi ikke her i byen. så da håper vi han kansje kan sove lengre og bedre og mindre styr med legginga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...