Blomstermor Skrevet 6. juli 2011 #1 Skrevet 6. juli 2011 Da var det min tur til å spør et pinlig spmørsmål: Har dere opplevd at det har kommet ut veske fra underlivet under orgasme mens dere har vært gravide? Det er snakk om ca 1 dl kanskje, og om vannet går er det vel snakk om 1 liter eller noe slikt? D var ikke samleie i forkant... eller etterkant....
SuperMaria Skrevet 6. juli 2011 #2 Skrevet 6. juli 2011 Dersom vannet går, trenger jo ikke alt å komme på en gang. Det kan lekke litt eller mye, eller alt kan komme på en gang. Det som har skjedd deg, skyldes forøvrig neppe fostervann, siden det kom i forbindelse med orgasme. Trolig har du hatt utløsning /kvinnelig ejakulasjon ("sprutorgasme"). Google det, så finner du ut hva det faktisk skyldes.. At du er gravid har trolig ingenting med dette å gjøre. Jeg har hatt det både i gravid og ikke-gravid tilstand. ;-)
Blomstermor Skrevet 6. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2011 Takk for svar, SuperMaria. Jeg får kanskje roe meg med at det ikke var fostervann, men det du snakker om. Det er isåfall første gangen jeg har hatt utløsning. Samtidig tør jeg ikke ha flere orgasmer jeg nå, i frykt for at dette kan være fostervann. En ting som blir deilig når babyen er ute er å slippe å bekymre seg for alt mulig! Blir gal av det... Jeg får gå med bind og sjekke om det komme noe mer fremover. Just in case!
alexmommytobe Skrevet 7. juli 2011 #4 Skrevet 7. juli 2011 har du merket noe mer naa i ettertid? hvor langt er du paa vei? jeg ville uansett ha ringt foden og faatt en sjekk for aa vere sikker paa at det ikke var vannet som gikk... det trenger ikke vere saa mye som kommer siden hodet til babyen kan stenge for resten nesten som en kork. om det var vannet som gikk og fodselen ikke kommer i gang er det viktig at legen din vet om det saann at de kan ta de avgjolesene som trengs for aa ta best vare paa deg og barnet ditt!
♥Spirevipp♥ Skrevet 7. juli 2011 #5 Skrevet 7. juli 2011 Har hørt at det er en temmelig karakteristisk lukt på fostervann...kanskje det kan hjelpe deg! Min jordmor sa at hvis hodet er nede i bekkenet trenger det ikke komme så mye fostervann om vannet skulle gå, for hodet vil fungere som en propp.
Blomstermor Skrevet 7. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2011 Hei. Jeg har vært i kontakt med jordmor og føden. De mente at jeg kunne ta det med ro. Men om det skulle skje andre, så er dette hva du skal gjøre: Gå med klut i trusa noen timer og sjekk deretter hva som har kommet ut. I mitt tilfelle var det kun vanlig utflod, men om det er fostervann kan det være rødlig væske. Lukten av fostervann er søt, nesten kvalmende visstnok. Vær obs på om babyen forandrer bevegelsesmønster. Om man tror man vannet har gått, ring føden.
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 7. juli 2011 #7 Skrevet 7. juli 2011 Ikke sikkert vannet gikk nei, men sjekk det om du er usikker. Du og babyen har ikke godt av å gå i flere dager med hull på fostervannshinnen. Da vannet gikk på meg sist, var det kun få dråper som kom av gangen. Hodet ble som en propp.
Super-Mish Skrevet 7. juli 2011 #8 Skrevet 7. juli 2011 Jeg begynte å "sprute" mens jeg var gravid, ja. Husker ikke helt når, men ganske tidlig i svangerskapet.
camillah 2 små Skrevet 7. juli 2011 #9 Skrevet 7. juli 2011 Høres veldig kjent ut. Ting kan jammen forandre seg litt der nede ifm svangerskap og fødsel. Husker at jeg lettere fikk ejakulasjon i en periode etter siste fødsel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå