Gå til innhold

er det galskap å bruke

Anbefalte innlegg

12.000 kroner på en ring?

jeg har arvet penger, og ønsker å kjøpe meg noe "ufornuftig" for noe av pengene..., altså ikke nedbetale lån osv med de... har funnet er fantastisk diamantring, men den koster altså 12.000 kroner..... jeg synes det er litt mye penger.... men samtidig er det jo en ting jeg har glede av hele livet...........

hva hadde du brukt penger på om du hadde 10-15.000 kroner å bare bruke på deg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143381260-er-det-galskap-%C3%A5-bruke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på om du sitter jævlig godt i det fra før av. Jeg hadde ikke i mine villeste fantasier orket å bruke så mye penger på slikt, og jeg har grei økonomi. Jeg snur på krona og må være forsiktig - men vi har så vi klarer oss. Jeg synes det er bedre å ha de i banken "for a rainy day". Hadde nok satt de inn på kontoen for bilkjøp når min gamle skramlekasse streiker.

sitter ikke jævlig godt i det nei.... desverre.... men jeg har arvet mye penger... og jeg har mer penger enn dette... (dvs, jeg bruker ikke opp alle pengene jeg har arvet med å bruke denne summen evt)

er jo samvittigheten min som "gnager" her..., jeg er alltid fornuftig med penger....

HI

Reise. Et minne varer lengre enn en ting.

Evt noe mer betydningsfullt enn en ring som du kan gå lei av, eller synes er stygg om tre år. Eller som øker i verdi og har bruksegenskaper. Mamma kjøpte seg fullt servise i nøytralt design og høy kvalitet da hun arvet på slutten av 80-tallet. Kostet da 10.000 i innkjøp. I dag er det verdsatt til ca 40.000. Og det er like nøytralt og pent, jeg gleder meg til å arve og ta det i bruk, og vet at også mine barnebarn vil ha glede av det når den tid kommer.

Annonse

Jeg ville aldri brukt så mye penger på en ring, men så bruker jeg ikke så mye sånt heller da..

Hadde jeg hatt så mye å bruke på meg selv, så hadde det nok gått til å fornye garderoben min (det trengs!), evnt reise en tur eller kost meg med venner, funnet på noe artig.

Tja, bruker du smykker, så er det jo greit. Og diamanter synker jo ikke i verdi.

Jeg hadde brukt det på noe annet, nettopp fordi jeg ikke liker å bruke smykker. Har fått mange diamantringer, men de ligger bare pent på rad i smykkeskrinet mitt. Har vel brukt ene en gang(bryllup jeg var i) på 10 år. Hadde en "gavmild" type en gang i tiden, som "betalte" seg ut av dårlig oppførsel med slikt........

Tør du å bruke en så kostbar ring da? Hadde vært livredd for å miste den jeg.

Jeg arver også penger nå og har valgt bestille meg bunad, da blir det på en måte et minne etter de jeg har arvet samtidig som det er noe jeg kan ha glede av resten av livet.

Om tenker på samme måte om en ring som jeg gjør om bunaden kan jeg jo forstå deg selv om jeg ikke ville valgt en ring ;)

jeg elsker smykker...., og hadde nok kommet til å bruke den daglig om jg skulle finne på å kjøpe den...

bunad har jeg, ellers så hadde det vært noe jeg ville brukt penger på....

jeg vet jo egentlig at det er galskap...., men har litt lyst å være litt gal for engangsskyld.... (det hører med til historien at mannen min fikk sykkel for samme sum av disse pengene jeg har arvet)

HI

Det er lov å være litt gal av og til, men 12.000,- er ikke vannvittig mye på en sykkel da. Mannen min sykler aktivt og har sykler som er verdt 3-4 ganger så mye som det ;)

Vi har vært gale et par ganger i livet vi også, så jeg har en dyr diamantring og mannen min har en tag heuer klokke som kostet over 20.000,-

Vi er på ingen måte rike, har såvidt til det vi trenger og ingen luksus, men har plutselig sittet med litt penger noen ganger og har da valgt å bruke litt på unødvendig luksus og litt fornuftig.

Lever jo bare en gang ...

Annonse

gubben her og er aktiv sykler...;) Sykkelen hans kostet vel 17.000, nedsatt fra 34.000 eller noe sånt... jeg synes det var galskap, så det er derfor jeg synes det er "vanskelig" å skulle være like gal selv....

jeg tenker litt som deg 20.12, at noe unødvendig må være lov..... av og til?? har fortsatt penger til en "rainy day" som hun over skrev... jeg hadde ALDRI brukt alle pengene mine på denne ringen evt..... men når jeg fortsatt har penger igjen.....

klarer ikke å slippe meg helt løs kjenner jeg... he he

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...